Mercavalència diu que té garantit el subministrament de fruita i verdura amb la producció local
Sols falten alguns productes procedents d'Andalusia i el peix, però tot està garantit a través de producte congelat
Mercavalència fa una crida a la tranquil·litat enmig de la vaga del transport i del sector pesquer. El principal mercat majorista de la Comunitat Valenciana assegura que té garantit el subministrament de fruita i verdura amb la producció local. El centre sols ha marcat com a excepció "algun producte que es porta d'Andalusia, així com el de peix perquè, encara que sí que ha fallat el transport per culpa de la vaga, els llocs disposen de producte congelat".
Mercavalència ha arrancat l'activitat aquest dilluns sense la presència de piquets informatius i està funcionant de manera normal+, amb proveïment "de sobres" per als mercats municipals i les botigues, malgrat que alguns camions no han arribat.
Aquesta garantia de subministrament de fruita i verdura s'explica per la quantitat de producció local d'aquests productes i a l'existència de la nau de verdura de la Tira de Comptar, on els xicotets agricultors de l'horta valenciana acudeixen per a la venda directa dels seus productes frescos i ho fan en furgonetes, segons fonts de Mercavalència.
La vaga del transport sí que afecta alguns majoristes que porten verdura d'Andalusia, productes com cogombres o pebreres, així com als del peix, que reben gènere de Galícia, però disposen de producte congelat, amb el qual també es garanteix el subministrament.
Mercavalència ha assegurat que és possible que hi haja menys producte per a vendre però és suficient per a la demanda de València, ja que és un mercat final i des de les seues instal·lacions no ix producte per a altres mercats majoristes com sí que ocorre a Barcelona i Madrid.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
La pluja i un seguit d'accidents i avaries causen retencions quilomètriques als accessos a València
-
L’Ajuntament de València suspén la mascletà d'este dijous per la pluja
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
El cens faller a la ciutat de València creix en 8.000 persones en un any, fins a superar els 128.000 fallers i falleres
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt