L'IVF ha tramitat aquest semestre 320 operacions de finançament, xifra rècord per a l'entitat
L'import total d'aquestes operacions és en conjunt de 161,3 milions d'euros.
L'Institut Valencià de Finances (IVF), ha aprovat durant el primer semestre de 2020 un total de 208 operacions de finançament i té actualment en fase d'estudi 112 operacions més que es formalitzaran pròximament. L'import total d'aquestes operacions és en conjunt de 161,3 milions d'euros. El president de l'IVF i conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, s’ha mostrat satisfet pels màxims històrics de l'activitat del banc públic de la Generalitat, no sols en volum, sinó també en nombre d'operacions, que, segons el conseller, “mostren de manera evident la capacitat que té l'IVF per a arribar a tot el teixit productiu”.
D'aquestes 320 operacions, 212 corresponen a préstecs concedits o en estudi en el marc de les línies bonificades de l’IVF. En concret, 106 s'emmarquen en la línia IVF per a autònoms i microempreses, producte financer posat en marxa en col·laboració amb Afí-SGR Comunitat Valenciana, a través del qual els autònoms o microempreses poden accedir a préstecs de fins a 750.000 euros al 0% d'interés, i a un termini de fins a deu anys. L'import total per a aquestes 106 operacions és de 9,4 milions d'euros.
D'altra banda, l'IVF ha concedit o té actualment en fase d'estudi 95 operacions pertanyents a la línia bonificada IVF pime. En aquest cas es tracta d'operacions que tenen com a beneficiàries petites i mitjanes empreses amb seu social o establiment de producció a la Comunitat Valenciana, que, a través d'aquesta línia, poden accedir a préstecs de fins a 1,5 milions d'euros, des del 0% d'interés i a un termini de fins a deu anys. L'import conjunt d'aquestes 95 operacions és de 53,1 milions d'euros.
Cal recordar que a causa de la situació generada per la crisi sanitària de la Covid-19 i a fi d'intentar pal·liar les greus conseqüències que estava tenint sobre els autònoms i empreses valencianes, el mes de març passat, al començament de la crisi, l'IVF va modificar les característiques i condicions aplicades a aquests productes financers per a adequar-los a la nova situació, permetent així que les empreses valencianes pogueren accedir a préstecs des del zero per cent d'interés.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
El València CF inicia la pretemporada
-
Extingit l’incendi en una nau tèxtil de Manises i normalitat a la línia 9 de Metrovalència
-
Espanya arranca l’Eurocopa amb fam de glòria i el títol com a objectiu