L'entrada de gas natural dels Estats Units pels ports de València i Sagunt creix un 113,65% entre gener i juliol
El comerç de mercaderies amb el país nord-americà ha guanyat pes durant els últims anys
La crisi energètica a la qual s'enfronta Europa està redibuixant el mapa comercial de determinats productes. L'energètic n'és un. Els Estats Units s'han convertit ja en el principal proveïdor de gas natural dels ports que gestiona Valenciaport (València, Sagunt i Gandia), segons les dades facilitades aquest dimarts per l'Autoritat Portuària de València (APV). El sector ha sumat més de 2,8 milions de tones transportades entre gener i juliol, un 113,65% més respecte al mateix període de l'any anterior. Destaca el fort repunt que s'ha viscut al port de Sagunt, on s'ha triplicat l'entrada de gas natural, de 736.215 tones el 2021 a 2.220.915 el 2022.
Els ports estatunidencs van gestionar 1.382.302 tones de mercaderies de gas natural amb Valenciaport, cosa que significa el 62% del total del gas natural que entra o ix, sempre segons l'APV.
El comerç dels ports gestionats per l'Autoritat Portuària de València s'ha redibuixat durant els últims anys amb alguns dels principals socis comercials. Així, el comerç amb els EUA no ha deixat de créixer i, per exemple, ha passat de ser el cinqué lloc on s'exportaven les mercaderies el 2015 i el huité pel que fa a les importacions, a ser el segon el 2019 pel que fa a les vendes a l'exterior i el cinqué en compres. I l'APV assegura que "els Estats Units i Itàlia s'han convertit en el primer i el segon país que lideren les relacions comercials amb Valenciaport a escala mundial" en dades dels primers set mesos del 2022. Destaca l'augment de la importació de productes nord-americans, en més del 215%. Els Estats Units van superar la Xina el 2017 com a segon destí de les exportacions.
Itàlia, el primer destí de les exportacions des del 2014
Itàlia, per la seua banda, es manté des del 2014 com a principal destí de les exportacions que ixen des dels ports de l'APV. I enguany, l'APV defén que "Itàlia s'ha convertit en el segon soci comercial de Valenciaport amb 4.672.967 tones de mercaderies gestionades i un augment del 3,5% respecte al mateix període que l'any anterior". El trànsit de més importància en aquest país és el de vehicles i elements de transport, i en menor mesura vi, begudes, alcohol i derivats.
La Xina, per la seua banda, continuava sent fins al 2019 el principal importador, segons consta en les diferents memòries que publica anualment l'APV. Un lloc que ocupa des del 2015 de forma ininterrompuda i que sols va perdre el 2014 en disparar Algèria la venda de productes a través del port de València.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana