Jornada clau per al futur de Ford Almussafes
Els representants del sindicat UGT en el comité d'empresa negocien amb la direcció europea de la multinacional els termes de l'acord per a l'electrificació
La plantilla de Ford conté la respiració per les negociacions que decideixen el futur de la planta d'Almussafes. Aquest dijous acaba per convéncer la multinacional que ha de seguir apostant per la factoria de la Ribera. Competeixen per la fabricació dels futurs models elèctrics amb l'altra planta que la Ford té a la ciutat alemanya de Saarlouis.
Els màxims representants del sindicat UGT en el comité d'empresa d'Almussafes negocien aquest dijous amb la direcció europea de la multinacional els termes de l'acord per a l'electrificació, unes converses sobre el futur de la planta que afecten prop de 25.000 ocupacions directes, segons els càlculs del clúster de l'automoció a la Comunitat Valenciana, AVIA.
UGT Almussafes treballa amb una proposta d'acord a quatre o cinc anys. En matèria salarial està disposada a "parlar de contenció salarial sempre que es recupere més tard la senda de l'IPC".
També plantegen mesures de flexibilitat condicionades a l'adjudicació dels futurs vehicles elèctrics, que no entrarien en vigor fins al 2025, així com avançar en la flexibilitat de la jornada laboral i la petició d'establir una plataforma on es tinga en compte la retribució flexible".
Ford Almussafes té una plantilla de 6.500 persones després dels últims expedients de regulació. El tancament no es reduiria a la planta de Ford. Estarien en joc 25.000 llocs de treball de les empreses auxiliars que subministren i viuen de l'automòbil que ix de la factoria.
Més llegit
-
Congestió a l'A-31 i l'A-70 a Petrer i Fontcalent per dos accidents de trànsit
-
La regressió a la platja de Sagunt deixa un gran escaló que amenaça les cases de vora mar
-
Ja hi ha dates per a la selectivitat del 2026: del 2 al 4 de juny
-
El Consorci d'Assegurances aprova la baixa definitiva dels cotxes desapareguts en la dana del 2024
-
Juan Roig (Mercadona): "El problema no és pagar molts impostos, sinó com es gestionen"
-
Espanya comprarà armament als Estats Units per a subministrar-lo a Ucraïna amb altres aliats