El Govern aprova la rebaixa del 25% en l'IRPF per a autònoms afectats per la DANA que tributen per mòduls
La mesura permetrà un estalvi mitjà de quasi 400 euros del qual se'n beneficiaran més de 22.600 contribuents.
El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat hui l'Orde del Ministeri d'Hisenda que contempla una rebaixa del 25% en l'IRPF per als autònoms afectats per la DANA que tributen per mòduls, una mesura que permetrà un estalvi mitjà de quasi 400 euros a més de 22.600 contribuents.
L'orde desenvolupa per al 2025 el sistema d'estimació objectiva de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), el denominat sistema de mòduls, i el règim especial simplificat de l'impost sobre el valor afegit (IVA), i estableix les regles per a calcular el rendiment net de les activitats econòmiques pel mètode d'estimació objectiva.
Agricultors i ramaders, beneficiats per la nova mesura
Principalment, el sistema de mòduls s'aplica en agricultors, ramaders, part del sector agroalimentari, sector del transport i activitats de comerç al detall. La nova orde arriba d'acord amb dos reials decrets llei, el 6/2024, de 5 de novembre, i el 7/2024, d'11 de novembre, en els quals es van adoptar mesures urgents de resposta davant els danys causats per la DANA en diferents municipis.
Esta orde manté, com a disposició general, una reducció del 5% sobre el rendiment net de mòduls, el mateix percentatge dels anys 2020, 2021, 2022 i 2024. També es redueixen un 25% les quotes generades en el règim simplificat d'IVA, la qual cosa permetrà un estalvi de 92 euros de mitjana per a altres 4.900 autònoms.
Més llegit
-
Les comissions falleres refusen el tercer dia d'Ofrena en no arribar a una majoria suficient
-
Pérez Llorca diu que es va pagar el desplaçament i l’hotel per a vore la final del Mundial
-
Una nova llei prohibirà el tabac i els vàpers en terrasses, platges i piscines
-
La temperatura de la mar arriba als 28,6 graus al litoral valencià
-
"Suport absolut i ferm" de Morant al número dos del PSPV, a qui jutjaran per suposades calúmnies al PP
-
La Guàrdia Civil descarta l'assassinat masclista en el cas de la dona morta a Almoradí