El govern aprova la baixada del 21 al 5% de l'IVA sobre el gas natural
També s'ha aprovat que les instal·lacions de cogeneració queden cobertes pel mecanisme ibèric que limita el preu del gas emprat per a la generació elèctrica
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts la rebaixa del 21 al 5% en la factura del gas natural per a empreses i particulars fins a final d'any, encara que no es descarta que la mesura es prolongue el 2023.
Segons ha detallat la ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, en la roda de premsa posterior, s'ha aprovat un reial decret de mesures urgents en l'àmbit de l'energia que, entre altres mesures, inclou aquesta reducció de l'IVA, que afecta també la compra d'estelles, pèl·lets i llenya.
També s'ha aprovat que les instal·lacions de cogeneració queden cobertes de manera temporal pel mecanisme ibèric que limita el preu del gas emprat per a la generació elèctrica.
Aquesta mesura afecta unes 600 instal·lacions que sumen el 20% del consum de gas a Espanya i aporten el 20% del PIB industrial, com les empreses taulelleres de Castelló.
Segons Ribera, permetrà que la meitat del parc que ha detingut la seua activitat per l'encariment de l'energia "reprenga el seu negoci" i puga tornar a aportar electricitat al sistema.
Servei de resposta ràpida a la demanda
Una tercera mesura aprovada és la creació de l'anomenat "servei de resposta ràpida de la demanda", l'aplicació del qual serà a càrrec de Xarxa Elèctrica. Aquest mecanisme garanteix la disponibilitat de les plantes industrials perquè, amb una antelació de quinze minuts, paren en cas de necessitat i reduïsquen així la seua demanda elèctrica en un termini màxim de tres hores, a canvi de ser compensades econòmicament.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Retards de més de dos hores en les connexions ferroviàries amb origen i destinació a Madrid per una incidència en la senyalística
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | Amunt i avall | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part