La Generalitat i la regió italiana de l'Emília-Romanya demanen a Brussel·les flexibilitzar la transició energètica del sector ceràmic
El president de la Generalitat i el de la regió italiana de l'Emília-Romanya han traslladat a les institucions europees les reivindicacions del sector que demana suport institucional per a aconseguir l'objectiu de la descarbonització
El president de la Generalitat, Ximo Puig, i el president de la regió italiana de l'Emília-Romanya, Stefano Bonaccini, han remés a les més altes institucions europees un escrit conjunt, en el qual els dos dirigents traslladen la petició de flexibilitzar i adaptar de manera progressiva la transició energètica del sector ceràmic. Les dues regions han de reduir les emissions de CO₂ en els pròxims anys.
L'objectiu d’aquesta iniciativa és traslladar la reivindicació del sector a les autoritats europees per a fer possible una transició energètica viable, així com buscar fórmules per a aconseguir que aquesta indústria realitze el procés amb garanties.
El secretari autonòmic de Relacions per a la Unió Europea i Relacions Externes, Joan Calabuig, ha explicat que la indústria ceràmica valenciana ha realitzat en les dues últimes dècades importants inversions orientades a l'eficiència energètica, "però compta amb possibilitats tecnològiques limitades i requereix el suport de les institucions per a aconseguir l'objectiu de la descarbonització". El sector demana "unes exigències possibles de complir i que contemplen la realitat específica de la indústria ceràmica".
Les majors productores de ceràmica a Europa
La Comunitat Valenciana i l'Emília-Romanya són les dues regions que més ceràmica produeixen a Europa. Una indústria que ara ha d'afrontar els objectius de la Comissió Europea de reduir les emissions de CO₂ en els pròxims anys.
"Encara que aquestes regions es troben immerses en un procés de descarbonització i amb el compromís de la transformació ecològica, les noves exigències que imposa la Unió Europea generen dificultats, pel fet que les tecnologies requereixen una adaptació per a afrontar els canvis en els temps previstos", ha explicat Calabuig.
Els fabricants del rajoles ceràmiques de la Comunitat Valenciana, i especialment de la província de Castelló, ‘’representen un dels sectors més importants d'Espanya i potents d'Europa, i contribueixen a l'activitat econòmica de la Comunitat Valenciana’’, ha recordat Joan Calabuig.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida