Ford justifica l’ERO de 630 treballadors d'Almussafes per la caiguda de les vendes
Els despatxaments afectaran, sobretot, a la planta de motors, i la direcció de l’empresa vol que siguen efectius abans de l’estiu.
La direcció de Ford Almussafes ha justificat l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que contempla 630 acomiadaments per la caiguda generalitzada de les vendes de vehicles, que afecta especialment els models que es fabriquen a Almussafes. És l’argument que ha oferit als treballadors en la primera reunió que han mantingut perquè la firma automobilística presentara la seua proposta d’ERO al comité d’empresa.
Ford manté en 630 els despatxaments previstos, la majoria del quals de la planta de motors, segons han explicat els sindicats en acabar la reunió. Si finalment aquesta xifra no es redueix, la companyia nord-americana haurà acomiadat quasi un miler de treballadors, 980 concretament, en a penes un any, tenint en compte que el juliol passat ja es va fer efectiu un altre ERO de 350 empleats.
Inviable fer els acomiadaments abans de l'estiu
La direcció de l’empresa vol fer efectiu l’ERO actual “abans de l’estiu”, un termini que els sindicats veuen inviable perquè asseguren que abans s’han de consensuar moltes qüestions importants atés l’impacte que el pla de despatxaments tindrà en la plantilla.
La planta d’Almussafes ha deixat de fabricar 280 vehicles al dia en els últims mesos. Una reducció que, segons defensa la direcció de la factoria, obliga a una inevitable retallada de personal, perquè hi ha massa treballadors per a l’actual demanda de turismes. A més, alguns dels models que es fabriquen a Almussafes deixaran de fabricar-se a partir de l’any que ve i en el 2023, quatre dels quals estaran totalment extingits.
Per aquesta raó, els sindicats auguren una negociació “llarga”, com han transmés a À Punt. En aquesta negociació, els sindicats tindran dos fronts bàsics. El primer, la reducció del nombre d’afectats per l’ERO. Volen aconseguir reduir els 630 acomiadaments previstos.
Baixes més enllà de la planta de motors
L’altre front serà el d’oferir baixes voluntàries al personal i que, a més, aquestes s’estenguen més enllà de la planta de motors, de manera que treballadors d’altres seccions es puguen acollir voluntàriament als despatxaments. Direcció i sindicats s’han emplaçat a una segona reunió el 31 de març, en què s’abordaran més detalls de l’ERO.
Fonts sindicals han recordat que a l'ERO de l'any passat ja es van acollir molts treballadors de "57 i 58 anys", de manera que no queden molts que es puguen acollir a les prejubilacions.
L’anunci fet aquest dijous per la companyia de fabricar a Almussafes els motors híbrids pot condicionar, en certa mesura, la negociació de l’ERO. La notícia va suposar un alé per al futur de la planta valenciana, però sembla que no frena l’ERO previst.
Més llegit
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
Tensió a les portes de la Facultat de Filologia de València per la convocatòria de l'ultra Vito Quiles