Les dones comencen a obrir-se pas en el sector de les instal·lacions
Només a la província de València fan falta 4.000 professionals per a instal·lacions de climatització, fotovoltaiques i electricistes
Només a la província de València fan falta almenys 4.000 professionals per a instal·lacions de climatització, fotovoltaiques, llanterners, ascensoristes i electricistes: són dades només de la província de València. El boom de les instal·lacions fotovoltaiques i de la futura gigafactoria dispararan encara més la demanda en aquest sector, on les dones comencen a obrir-se pas.
Silvia Senabre trenca el sostre de vidre en el sector. És una de les poquíssimes dones electricistes al peu de l'obra en un món copat tradicionalment per homes. “He vist que hi ha moltíssimes oportunitats i sent dona no m’he trobat en cap bloqueig”, assegura.
Les empreses tenen problemes per a trobar professionals com Silvia. Només a la província de València es necessiten 1.500 electricistes, i aquesta xifra i dificultat es multiplica si s’obri a tot el sector. “Ens costa molt trobar gent formada i amb experiència”, manifesta l’administrador de l'empresa Nova Llum, José Pérez.
El de Silvia és un cas excepcional en molts sentits. Després de més de deu anys treballant en el món de l'estètica, va fer un gir i ha obert nous camins en la seua faena. El que entre, ja sap que té connexió directa amb el mercat laboral.
Més llegit
-
Almenys 32 morts i més de 700 ferits després de dos forts terratrémols a Veneçuela
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
Una discussió veïnal en una urbanització de Dénia acaba amb un home mort
-
El València Basket, campió de la Lliga ACB per segona vegada
-
El foc de la Cremà posa punt final a unes Fogueres marcades per la intensa calor
-
Els menors de Foios planejaren atacar el seu institut inspirats en videojocs i massacres reals