Dijous Sant, amb les atraccions turístiques valencianes de gom a gom
Algunes destinacions com Benidorm o València estan al 90% d'ocupació i les reserves als restaurants s'han disparat més d'un 150%
La Comunitat Valenciana dona el tret d'eixida al pont festiu de la Setmana Santa aquest dijous amb un formiguer de visitants que omplin les principals destinacions del territori. Després de dos anys de paràlisi per la pandèmia, el turisme revifa i deixa una ocupació mitjana per damunt del 80% en els establiments hotelers, xifres que no es veien des del 2019.
Les imatges de cues per a entrar a les atraccions més populars, com el Bioparc de València, han tornat marcar la tònica en un Dijous Sant en què la normalitat és quasi plena, llevat de les mascaretes que encara cal portar en espais tancats. La Comunitat Valenciana vol aprofitar la favorable situació epidemiològica per a exhibir muscle turístic i convertir-se en un reclam per als viatgers, nacionals i internacionals.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat les bones perspectives turístiques del que ha qualificat de "Setmana Santa de la recuperació". Un període festiu que el territori valencià encara, ha dit, com una "oportunitat de la recuperació emocional i, al mateix temps, amb unes ganes molt grans de contribuir a la recuperació econòmica".
Les destinacions de costa tornen a estar plenes de gom a gom amb nivells pareguts als d'abans del coronavirus. L'estampa dels hotels funcionant a ple rendiment es converteix en realitat novament, així com el tràfec en els apartaments turístics, on l'anada i tornada de clients d'estades curtes és habitual. Entre les destinacions favorites figura Benidorm, amb una previsió d'ocupació del 90%, i la ciutat de València, que registra una ocupació mitjana del 87,25%.
Als carrers de les principals ciutats bull l'activitat i els restaurants estan plens. Les reserves en línia s'han incrementat un 156% respecte de l'any passat. En algunes destinacions, per exemple a Altea (Marina Baixa), l'augment és meteòric, del 600%.
Més llegit
-
Borja Sémper anuncia que té càncer i tindrà menys presència pública
-
Mor ofegat un xiquet de 2 anys en una piscina privada a Aspe
-
Com es fa... 'Fora de cobertura'
-
Quaranta cuiners de paelles valencians intentaran colar el seu plat en el certamen de Sueca
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
Trobar allotjament per al nou curs: una odissea per als estudiants, amb negoci pel mig