La cooperativa Cítrics de Nules entra en concurs de creditors
El tancament deixarà en l’atur 1.200 persones i suposa un dur colp a l’economia de la comarca
La cooperativa Cítrics de Nules ha pres la decisió de cessar l'activitat després de llargs anys de treball. Aquesta organització, que va nàixer com a resultat de la fusió de dues empreses històriques del municipi de la Plana Baixa, hui dia és l’única que es manté activa de les cinc que hi va haver al poble.
Aquest dimarts a la nit seguia en marxa l’assemblea amb el gerent, que el dia 23 d’agost va decidir presentar un ERO per al 100% de la plantilla i el dia 24 va declarar-se en concurs de creditors per no continuar avant amb l'activitat per raons econòmiques. La petició està pendent d’admissió als jutjats de Castelló. Una vegada aprovada, el personal tindrà accés a les indemnitzacions i a l’atur.
Al mateix temps, amb aquesta gestió els operaris es trobaran alliberats per a comercialitzar la pròpia collita de fruita pel seu compte durant aquesta campanya. Tanmateix, tancar-la suposa un colp molt dur per a l’economia local i de la comarca. 1.200 persones que treballen a la cooperativa, 600 d’elles dones, estan pendents de la decisió, però també diverses empreses de transport a les quals generava treball indirecte.
Segons la gerència de la cooperativa, la mala campanya passada ha causat unes pèrdues de sis milions d’euros, encara que altres cooperativistes asseguren que el deute arrossegat supera els vint milions.
També s’han al·legat problemes de productivitat i d’eficiència al magatzem. El colp definitiu ha sigut que l’entitat financera ha tallat l’aixeta del finançament amb què comptava l’empresa. En la cooperativa han assegurat que han tractat de trobar solucions, però que ha sigut impossible.
Més llegit
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
FGV oferix 68 llocs de treball per a conducció i circulació en Metrovalència i el TRAM d’Alacant