Els consumidors rebutgen la "doble imposició" de la nova factura d'electricitat
En el nou sistema s'abonarà tant l'IVA com l'impost sobre l'electricitat, cosa que comportarà "pagar un impost sobre un altre que ja s'està pagant"
L'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu) ha rebutjat aquest dilluns el model de "doble imposició" en el nou sistema de facturació de l'electricitat, en el qual s'abonarà tant l'IVA com l'impost sobre l'electricitat, una situació que comportarà "pagar un impost sobre un altre impost que ja s'està pagant".
El model, que entrarà en vigor el pròxim 1 de juny i que afectarà els consumidors que es troben en el mercat regulat, dividirà la factura en els apartats d'energia consumida, peatges (establits per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), càrrecs, lloguer de comptador i impostos (d'electricitat, un 5,1% i IVA, 21%), han explicat des d'Avacu.
Així, han afirmat que amb els tres trams horaris -de 10:00 h a 14:00 h i de 18:00 h a 22:00 h, el preu més alt; de 08:00h a 10:00h, de 16:00 h a 18:00h i de 22:00 h a 24:00 h, el preu intermedi; i de 00:00 h a 08:00 h, el preu més barat- "s'intensifica la discriminació horària", ja que aquestes diferències "repercutiran directament a l'hora de calcular les tarifes referents als peatges i càrrecs i tindrà rellevància en la factura final".
No obstant això, han reconegut que els consumidors podran contractar dues potències diferents en la seua factura, una per als trams de preu més alt i intermedi, i una altra específica per al tram vall, depenent de les seues necessitats de potència segons l'horari.
Un model de factura més senzill
Des d'Avacu també han exposat que el nou model de facturació, que busca ser més senzill, es reduirà a dues pàgines, i que a partir d'un codi QR l'usuari podrà accedir a fer les comparacions de l'energia de la CNMC per a valorar i triar les opcions que més s'adapten als seus hàbits i necessitats.
Malgrat això, el president de l'associació de consumidors, Fernando Móner, ha assenyalat que és "una llàstima" que no s'haja comptat amb els consumidors a l'hora d'establir les tarifes o de buscar alternatives: "No creiem que aquesta siga una solució satisfactòria per a la majoria dels consumidors, que patiran tarifes més altes en l'horari més habitual i de major consum de llum".
Per això, ha afirmat que des d'Avacu entenen que s'han marcat els períodes de més consum amb les tarifes més altes, amb la finalitat d'incrementar la despesa i s'obliga així que els consumidors hagen d'adequar els seus hàbits a aqueixes franges horàries,: "No sabem qui es podrà beneficiar realment de la facturació adequada a aquestss trams horaris establits", ha conclòs.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana
-
Mor una persona en un accident de trànsit este dimecres de matinada a Xàbia
-
Metrovalència interromp per obres del 27 de juny al 31 d'agost els trams Aragó-Marítim i Masies-Bétera
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
17.06.2025 | Línia de fons
-
17.06.2025 | 90 minuts
-
17.06.2025 | Tema d’actualitat”: la solidaritat els primers dies de la dana a la Rambleta, protagonista d'un documental
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.06.2025 | Queda't amb mi | Segona Part
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat