Directes
Ara en la televisió
L'ALQUERIA BLANCA
Pròximes emissions
11:10
OBERT PEL MATÍ
11:30
Roda de premsa ple del Consell
12:00
TASTEM LA COMUNITAT
Notícies

El consum a les llars i la inversió impulsen un creixement del 0,7% del PIB entre abril i juny

El repunt és una dècima superior al que s'ha registrat durant els primers tres mesos de l'any i es reproduïx en indústria o construcció

Una dona compra al supermercat

L'economia espanyola va créixer un 0,7% en el segon trimestre de l'any, una dècima més que en els tres mesos previs, impulsada pel consum de les llars i la inversió, segons publica este divendres l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

L'INE ha revisat la configuració del creixement, ja que ha donat més pes a l'aportació de la demanda nacional (consum i inversió), que suma 1,1 punts, mentre que ha rebaixat la contribució de la demanda exterior (exportacions i importacions), que passa a restar mig punt.

Així, la despesa en consum final de les llars va augmentar nou dècimes, fins a l'1,2%, i el de la inversió empresarial, 1,5 punts, fins a l'1,7%, en tant que les exportacions van créixer un 1% (una dècima més) i les importacions un 2,6% (2,5 punts més que en el primer trimestre), en línia amb el dinamisme més gran de la demanda interna.

Per sectors, totes les activitats mostraren creixements excepte el primari. Així, l'activitat industrial va repuntar un  0,7% en comparació amb el primer tram de l'any, la mateixa dada que el sector servicis, mentre que el valor afegit de la construcció va créixer un 1%.

També et pot interessar