Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

La Comunitat Valenciana, segona en pujada de l'atur amb 35.565 parats més al març

La desocupació augmenta un 9,71% i deixa més de 400.000 persones sense faena, però la dada no inclou els afectats per un ERTO.

VÍDEO | La Comunitat Valenciana, segona en pujada de l'atur amb 35.565 parats més al març

El mes de març, marcat per la crisi del coronavirus i la declaració de l’estat d’alarma, deixa 35.565 persones més desocupades a la Comunitat Valenciana. Això suposa un increment del 9,71% respecte del mes de febrer i, així, la xifra total de desocupats se situa en 401.827, amb un augment de 31.432 persones en termes interanuals (+8,49%).

La pujada de la desocupació a la Comunitat Valenciana és la segona més elevada en termes absoluts en l’àmbit autonòmic, només per darrere d’Andalusia.

Vora el 60% del total de les persones desocupades a la Comunitat Valenciana (234.742) són dones, i el 8% dels desocupats (31.879) són joves de menys de 25 anys.

Pel que fa a la xifra de contractes signats, se’nvan registrar 121.927 (106.310 temporals), un 19,32% menys que el mes anteriori un 23,36% menys que al març de 2019.

Segons les dades del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, l’atur va pujar al març en les tres províncies, sobretot a València (17.876 persones més que al febrer, +10,13%), seguida d’Alacant (14.513 més, +9,65%) i Castelló (3.176 persones, + 8,05%).

El sector serveis, el més afectat

L'atur ha augmentat en tots els sectors, sobretot en serveis, amb 23.728 persones desocupades més, construcció (6.179 nous parats) i indústria (4.992 més). Per contra, en agricultura només ha crescut en 282 persones i en el col·lectiu de sense ocupació anterior, en 384.

La dada de l’atur de març no inclou els treballadors que es troben en una suspensió de l’ocupació o reducció horària a conseqüència d’un ERTO, ja que la definició d’atur registrat no els comptabilitza com a desocupats. A la Comunitat Valenciana ja hi ha 235.000 treballadors i treballadores afectats per expedients de regulació temporal d’ocupació.

Els afiliats a la Seguretat Social pugen un 0,29%

Els afiliats a la Seguretat Social han caigut un 5,75% des del 12 de març, coincidint amb la declaració d'estat d'alarma, fet que situa la Comunitat Valenciana com la quarta amb major descens a Espanya. Alacant ha sigut la província que ha registrat un major descens (-7,30%), seguida de València (-4,99%) i Castelló (-4,93%).

No obstant això, si s'analitza tot el mes de març, la Comunitat Valenciana va guanyar 5.536 afiliats a la Seguretat Social, un 0,29% més que en el mateix període de l'any anterior, fins a assolir els 1.897.051 afiliats.

També et pot interessar