L'ERO de BBVA planteja acomiadar 248 persones a la Comunitat Valenciana
El pla d'ajust afectarà més de 3.700 persones a Espanya i contempla tancar 530 oficines
La direcció de BBVA ha plantejat als sindicats un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a 3.798 persones a tot l'Estat, que afectarà 248 llocs de treball a la Comunitat Valenciana, segons fonts de la negociació. Per províncies, 115 estan a la de València, 107 a Alacant i 26 a Castelló. A més, preveu tancar 530 oficines, 35 de les quals estan a la Comunitat Valenciana, les Illes Balears i Múrcia. Un procediment que l'entitat bancària fonamenta en motius productius i organitzatius derivats de la transformació digital.
Aquesta primera oferta del pla d'ajust s'aplicarà concretament sobre els serveis centrals i la xarxa de sucursals de BBVA SA, que té al voltant de 23.300 empleats, i quedaran fora del pla la resta de les societats de l'entitat a l'Estat. L'afectació final dependrà de l'obstinació i de l'esforç de la taula negociadora. CCOO, el sindicat majoritari, considera que les xifres posades damunt la taula per la cúpula directiva de la companyia tenen un plantejament d'eixida "insostenible i escandalós".
BBVA dona suport a la seua decisió en el context de profunda transformació per al sector, marcada per una enorme pressió competitiva, baixos tipus d'interés, l'adopció accelerada dels canals digitals per part dels clients i l'entrada de nous actors digitals. El banc considera que per a garantir la seua competitivitat i la sostenibilitat de l'ocupació a futur, resulta "imprescindible" continuar treballant de forma encara més decidida per a reduir l'estructura de costos.
L'ERO plantejat per BBVA és el segon anunciat en una gran entitat financera des que va començar l'any, després de saber-se que la nova CaixaBank retallarà 8.291 llocs de treball, 942 dels quals a la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
El turisme impulsa el mercat laboral en el segon trimestre amb una reducció de 23.200 parats i 34.100 ocupats més
-
El govern declara greument afectades per una emergència les zones on s'han declarat els incendis forestals
-
Vora 120 persones ateses per inhalació de fum per un incendi al metro de Barcelona
-
Pérez Llorca demana endurir penes als incendiaris i Sánchez diu que “queden hores difícils”
-
Dos empleades confirmen que Cerdán va autoritzar despeses i l'entrada de Leire Díez en el PSOE
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
Més vist
-
Cantem! Quarts de final 3: Almenara-Pedreguer
-
27.07.2026 | Informatiu nit
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
27.07.2026 | Informatiu migdia
-
28.07.2026 - 11:00 h | Especial informatiu | Incendi de la Vall d'Uixó
-
27.07.2026 | Està passant | Especial incendi: primera part