Ascer critica el dret de salvaguarda del 60% que estableix Algèria per a les rajoles ceràmiques
Consideren que aquesta mesura proteccionista continua sent una "trava" a la comercialització dels productes.
L'Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (Ascer) ha criticat el dret addicional provisional de salvaguarda del 60% que ha establit Algèria per a les rajoles ceràmiques. Consideren que aquesta mesura proteccionista continua sent una "trava" a la comercialització dels productes ceràmics en el mercat algerià.
Segons ha informat Ascer, el Ministeri de Comerç d'Algèria ha publicat un comunicat en el qual es confirma que els productes sotmesos a una suspensió provisional a la importació durant l'any 2018 queden liberalitzats a canvi de l'establiment d'un dret addicional provisional de salvaguarda (DAPS).
El comunicat va acompanyat d'una llista amb tots els productes afectats i el seu corresponent dret addicional.
Aquest dret de salvaguarda, que va del 30 al 200% del preu del producte, afecta més de mil partides aranzelàries, entre les quals es troben totes les relatives al sector de rajoles ceràmiques. El dret addicional al qual se sotmetrà a les rajoles ceràmiques és d'un 60%.
La mesura proteccionista per a la patronal del sector ceràmic continua sent una "trava" a la comercialització de les rajoles ceràmiques en el mercat algerià, que s'ha situat entre les principals destinacions d'exportació.
Més llegit
-
Suport del PP i el PSOE al discurs del rei, que critiquen els partits a l'esquerra i els nacionalistes
-
La Creu Roja dona un respir a qui viu en soledat no desitjada: “Torne a sentir l’aire i el sol. En cinc mesos no he eixit de casa”
-
Així és la nit de Nadal per a una patrulla de policia
-
Una onada de robatoris atemorix el Poble Nou de Sant Rafel, a Cocentaina
-
Baixa la incidència de la grip, però repunten les infeccions per covid i virus sincicial
-
Plats al vapor, exercici i desconfiar de les dietes miracle: els consells dels nutricionistes per a frenar els excessos