Asaja Alacant denuncia la “dramàtica” situació del sector ramader
L’organització agrària assegura que la crisi de la Covid-19 pot portar a la ruïna la ramaderia.
L’organització agrària Asaja-Alacant ha alertat aquest dissabte de la “dramàtica situació” que travessa el sector ramader a les comarques del sud com a conseqüència de les mesures adoptades per a frenar l’avanç del coronavirus i que “pot acabar portant els ramaders a la ruïna”.
Segons Asaja, com que el sector ha sigut catalogat com a activitat essencial, ramaders i ramaderes han de continuar amb l’activitat diària i no tenen accés a cap tipus d’ajuda.
Entre els problemes que pateix el sector, Asaja destaca en primer lloc la dificultat per a donar eixida als animals cap als escorxadors, ja que, asseguren des del sindicat, s’han tancat alguns mercats que absorbien la producció de les explotacions.
A això s’ha de sumar la caiguda en el consum de carn en les llars i la paralització de l’activitat hotelera i de restauració, principals clients del sector càrnic.
Asaja-Alacant denuncia també pràctiques abusives per part dels compradors “que aprofiten la difícil conjuntura per a abaixar encara més els preus en origen de la llet i la carn” i demana a l’administració que “done suport als ramaders i no els deixe caure”.
Més llegit
-
S'activa la recerca de dos persones per tirotejar un veí d'Alfafar, després de descartar que l'autor estiga atrinxerat a casa
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa
-
L'Aemet admet que va informar de la possible evolució de la dana cap a Conca el 29-O
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
Entrada de Moros i Cristians a Santa Pola
-
Un dels periodistes agredits: "Esperem que la denúncia servisca perquè ningú torne a intentar censurar per mitjà de la violència"