Almussafes respira alleujada
La decisió d'enviar a la planta valenciana la producció dels nous vehicles elèctrics de Ford ha sigut celebrada per autoritats i pel sector
La decisió d'enviar a la planta valenciana la producció dels nous vehicles elèctrics de Ford no és fútil. Almussafes, un poble eminentment agrari, va canviar de dalt a baix amb l’arribada de Ford en la dècada dels setanta del segle XX. I gràcies a la factoria, paral·lelament ho va fer també la Comunitat Valenciana. Actualment, la població té vora 9.000 habitants, la meitat de la població activa treballa al polígon Joan Carles I (on està la Ford) i el 50% del pressupost municipal arriba directament de l’activitat de la fàbrica. La planta dona treball directe a unes 6.500 persones i indirecte a més de 25.000. Saarlouis, mentrestant, es queda de moment sense inversions en mobilitat elèctrica, si més no, que es coneguen públicament. La planta alemanya té 7.000 treballadors directes i la indústria auxiliar dona ocupació a 42.500 persones més. Des que s'hi va instal·lar Ford, el 1970, és el motor de l’economia regional.
Autoritats, patronal, clúster de l'automoció i la mateixa factoria d'Almussafes també respiren per haver vençut en el pols a la candidata alemanya de Saarlouis i es feliciten per una decisió que no només beneficia el sector, sinó que té impacte sobre tota l'economia valenciana. El comité d'empresa i la cúpula directiva local de la planta automobilística són unànimes en la valoració: hi ha futur. Almenys, en la pròxima dècada.
La UGT Ford, el sindicat majoritari, ha celebrat que hi haurà càrrega de faena per als deu anys vinents, com a mínim. En un comunicat dirigit als treballadors afiliats de la planta, l'entitat assegura que la decisió portarà amb si una profunda transformació cap a noves tecnologies i formes de fabricació que haurà de dur-se a terme durant els dos primers anys, fins que es produïsca el llançament del primer vehicle elèctric l'any 2025. I assenyala que d'ací a poc només fabricaran el Kuga. Per això caldrà negociar com i quan es desenvolupa la transformació, quin volum d'ocupació es requerirà en el futur i el redimensionament de la plantilla.
D'altra banda, l'Associació Valenciana d'Indústries de l'Automoció (AVIA) s'ha mostrat satisfeta per l'aposta de Ford per Almussafes i ha remarcat que beneficiarà prop de 25.000 famílies. A més, consolida el territori com a referent en mobilitat elèctrica i sostenible i pol d'inversió tecnològic, i suposa un baló d'oxigen per al conjunt de la indústria valenciana, no sols per al sector de l'automòbil, segons ha valorat la presidenta d'AVIA, Mónica Alegre.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions