Els ajuntaments podran utilitzar el superàvit en mesures urbanes i de sostenibilitat
La FEMP ha aprovat la proposta del govern espanyol amb l'abstenció d'Esquerra Unida-Podem.
La Federació de Municipis i Províncies (FEMP) ha aprovat la proposta del Govern d'Espanya de poder utilitzar els romanents dels ajuntaments en actuacions de l'àmbit de l'agenda urbana, la mobilitat sostenible, l’atenció de proximitat o la cultura.
La iniciativa ha tirat avant gràcies al vot de qualitat del president de la federació i alcalde de Vigo, Abel Caballero, després de l'empat a dotze vots a favor del PSOE, dotze en contra del PP, Junts per Catalunya i Ciutadans; i l'abstenció d'Esquerra Unida-Podem.
Concretament, la proposta inclou una aportació de 5.000 milions d'euros (2.000 per a 2020 i 3.000 per a 2021) per als ajuntaments que posen a la disposició de l'executiu central els seus romanents. Així mateix, les diputacions podran formalitzar préstecs i realitzar transferències finalistes no reintegrables a administracions locals que es troben en una situació econòmica vulnerable.
L'acord també estableix la pròrroga del sistema del superàvit i manté els lliuraments a compte; i habilita un fons de transport de 400 milions d'euros.
Més llegit
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La Comunitat Valenciana registra el major augment de població d’Espanya, amb Torrevieja, Gandia i Benidorm al capdavant
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU