Air Nostrum es fusiona amb l'aerolínia irlandesa CityJet
L'acord suposarà la creació del major grup de línies aèries regionals d'Europa.
El president d'Air Nostrum, Carlos Bertomeu, i el conseller delegat de CityJet, Pat Byrne, han comunicat aquest dimarts la signatura d'un acord d'intencions que conduirà a una cooperació més estreta entre les dues aerolínies mitjançant la creació d'un nou hòlding que serà propietari de les dues companyies.
Amb aquesta aliança, que es troba pendent d'aprovació pels organismes reguladors, compartiran una flota de 100 avions i suposarà "la creació del major grup de línies aèries regionals d'Europa", segons el comunicat que han difós.
Bertomeu ha afirmat respecte de la unió: "implicarà una opció molt més completa i eficient en costos" i permetrà oferir el "millor producte per al mercat europeu". Per la seua banda, el conseller delegat de CityJet ha assegurat que la flota de les dues aerolínies constitueix una plataforma sòlida, eficient i ideal per als contractes wet lease de lloguer de flota.
Air Nostrum ocupa 1.450 persones i opera per a Iberia vols regionals per un acord exclusiu de franquícia que l'any passat va complir 20 anys. La irlandesa CityJet ocupa 1.250 persones en nou països d'Europa i opera una xarxa regional de vols amb contractes de wet lease amb Air France, Brussels Airlines i SAS.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
-
El cens faller a la ciutat de València creix en 8.000 persones en un any, fins a superar els 128.000 fallers i falleres
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt