Directes
Ara en la televisió
LA VIA VERDA

Més de 3.000 hores de sol a l’any impulsen l’èxit dels càmpings d’Alacant: "Per als estrangers és un refugi energètic"

El vicepresident de l’Associació de Càmpings d’Alacant, Raimundo Martín, diu que enguany superaran els sis milions de pernoctacions i preveu una ocupació del 85% durant les festes de Nadal

El vicepresident de l’Associació de Càmpings d’Alacant i tresorer de la FCCV, Raimundo Martín, a 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

Els càmpings de la província d’Alacant afronten Nadal amb unes previsions molt positives. Segons la patronal, l’ocupació arribarà enguany al 85%, una xifra que confirma la consolidació del sector com una opció cada vegada més habitual també fora de la temporada alta.

El vicepresident de l’Associació de Càmpings d’Alacant i tresorer de la Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana (FCCV), Raimundo Martín, ha assegurat a Les notícies del matí que la tendència és clarament a l’alça i no descarta que les xifres milloren amb les reserves d’última hora. “És possible que augmente encara més d’ací a final d’any. Molts establiments tindran un ple tècnic per Nadal”, explica.

L’èxit dels càmpings alacantins no és puntual. A la província hi ha uns 70 càmpings que acumulen al voltant de sis milions de pernoctacions anuals, una dada que demostra que el sector funciona de manera estable durant tot l’any.

Un dels principals atractius és el clima. Martín destaca que Alacant ofereix entre 3.000 i 3.300 hores de sol a l’any, una xifra molt superior a la de ciutats del centre i nord d’Europa. “A París, per exemple, parlem d’unes 1.500 hores de sol. Per a molts estrangers vindre ací és quasi un refugi energètic o sanitari, perquè el sol aporta alegria i salut”, assenyala.

Jubilats europeus i famílies espanyoles, el perfil majoritari

El client habitual dels càmpings alacantins és, sobretot, "matrimonis jubilats procedents del centre i del nord d’Europa", que s’hi allotgen llargues estades durant els mesos d’hivern. El públic estatal, en canvi, està més vinculat a l’estiu, encara que cada vegada és més habitual que "faça escapades de cap de setmana al llarg de l’any", segons el vicepresident de la patronal dels càmpings.

El sector tanca un any “molt bo” i les previsions apunten a ampliar un poc els resultats del 2024, "amb més de sis milions de pernoctacions", moltes d’elles de clients recurrents.“Tenim una clientela molt fidel, i això ens dona una gran estabilitat”, destaca Martín.

El glàmping, una oferta en creixement

Entre les noves tendències, el sector aposta pel glàmping, una modalitat que combina càmping i comoditats pròpies d’un hotel. “És una opció per a qui no és el campista tradicional. Pot allotjar-se en bungalous o mobile homes i gaudir de totes les instal·lacions”, explica, tot i que reconeix que encara té marge de creixement.

També et pot interessar