Ajudes per als autònoms: la Generalitat rep 30.000 sol·licituds en 24 hores
La conselleria d'Hisenda estima que 150.000 treballadors i treballadores per compte propi es beneficiaran de la mesura
L'activació de l'ajuda de la Generalitat de 300 euros perquè els treballadors i treballadors autònoms puguen minimitzar l'impacte de la crisi energètica, dins el Pla Reactiva, s'ha traduït en una allau de sol·licituds. En les primeres 24 hores des que es pot demanar la prestació, la conselleria d'Hisenda i Model Econòmic ha rebut més de 30.000 peticions de cita prèvia, segons ha anunciat el conseller d'Hisenda, Arcadi España, aquest dissabte a Vilallonga, en la presentació de l'Agro Rural Innovation Hub.
La conselleria ha reservat 45 milions per a l'ajuda directa, que naix del consens amb les principals organitzacions professionals i s'estima que podria beneficiar vora 150.000 treballadors per compte propi de subsectors intensius en energia, els més afectats per la pujada dels preus que ha seguit a la invasió d'Ucraïna.
La prestació és compatible amb l'ajuda de 200 euros que ha activat el govern espanyol per a compensar els efectes de la inflació. En aquesta línia, tant España com la ministra de Ciència, Diana Morant, han posat l'accent en la complementarietat de les respostes autonòmica i estatal. El conseller ha celebrat la resposta tan ràpida dels autònoms i els ha animat a continuar demanant les ajudes.
La ministra ha matisat que el govern espanyol treballa "a dues velocitats", a llarg termini amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i, a curt termini, amb mesures que ajuden directament famílies i empreses a fer front a un moment de "crisis que van encadenant-se, com la de la pandèmia i les derivades de la guerra a Ucraïna".
Més llegit
-
Un turista desocupat s’emportà a Múrcia el quadre de Sorolla perdut a Sevilla després de trobar-lo al carrer
-
Paco Roig es manté en la llista de grans morosos amb Hisenda, amb un deute de 7,8 milions d'euros
-
Una veïna de Silla patix seqüeles irreversibles per una caiguda després d'una baralla veïnal i la família demana ajuda
-
La Comunitat Valenciana comença l'estiu amb 12.300 treballadors més i amb rècord d'afiliacions per damunt dels 2,3 milions
-
Jornada de 35 hores, dos hores menys de dedicació i desconnexió digital: així és el decret que proposa Educació
-
Reconstruïxen el crim del menor de tretze anys assassinat a Sueca amb la presència de l'autor confés