Els visitants sobrevolen València gràcies al turisme en realitat virtual
La ciutat ofereix activitats sensorials i amb propostes originals i diferents
En el Dia Mundial del Turisme, la ciutat de València ofereix per a aquest dimarts diferents alternatives de fer visites, entre elles el turisme sensorial. Una manera de conéixer els principals monuments, experimentant en primera persona com actuen la resta de sentits quan ens falta la visió.
La visita pel centre de València comença amb un particular detall abans d’iniciar el recorregut. La ruta és a cegues. Una activitat encaminada a prendre consciència de les persones invidents i l'accessibilitat a l'hora de fer turisme.
Per parelles, i només amb el suport del company que tenen al costat, els participants inicien la marxa, deixant de costat la imatge i endinsant-se en una València que es palpa, s'olora, s'escolta i s'assaboreix. La plaça de la Mare de Déu, l'Almoina o la catedral són alguns dels espais que prenen forma en l'imaginari turístic per a viure'ls amb la resta dels sentits.
No és l'única alternativa a les visites tradicionals. El turisme virtual, a través de la realitat en tres dimensions i la intel·ligència artificial, enganxa i accelera la transformació d'un turisme, que cada vegada busca més una visita d'experiències. A colp d'ulleres, la gent pot volar per València o accedir, sense el cos, a la Llotja de la Seda. Innovadors vessants d'un turisme que batega fort al cor de l'economia valenciana.
Més llegit
-
Mor un bebé de setze mesos a Sevilla per cremades quan el banyava la parella de sa mare
-
Educació convoca els sindicats a una nova taula de negociació divendres
-
L'Audiència avala que Mazón es persone en la causa penal sobre la dana contra el criteri de la jutgessa
-
Rovira: "És el pressupost més alt d'Educació i la pujada de 200 euros situa el professorat entre els més ben pagats d’Espanya”
-
Mor "de pena" als 56 anys la historietista i cineasta Marjane Satrapi, autora de 'Persèpolis'
-
L'acampada docent mou les tendes a un racó de la plaça de la Mare de Déu per a permetre celebrar el Corpus
Més vist
Més escoltat
-
03.06.2026 | 90 minuts
-
04.06.2026 | Les notícies del migdia
-
03.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
03.06.2026 | Àlvar Martínez Camarena ens desvela la ciència oculta darrere de les obres del Prado en "De Saturno a la locura"
-
03.06.2026 | "Músiques emergents", amb Arturo Orrico | Robert Grayd
-
04.06.2026 | Amunt i avall | Primera Part