L'Alqueria de la Comtessa distribueix sobres de sucre amb versos d’Estellés
Amb esta campanya busquen homenatjar el poeta de Burjassot en el centenari del seu naixement
L'Alqueria de la Comtessa ha iniciat una campanya cultural per homenatjar el centenari del naixement de Vicent Andrés Estellés i el plat fort ha consistit a distribuir 10.000 sobres de sucre amb els versos del poeta de Burjassot. Els trossets de poemes de Vicent Andrés Estellés han donat a conéixer l'obra d'un dels grans renovadors de la literatura contemporània en bars, perruqueries i llocs d'oci.
Si la literatura és la ciència de les lletres, Estellés és un dels científics que versaren repetidament sobre la idiosincràsia del poble valencià. El lloc d'origen de l'escriptor era Burjassot, però en el que transcorre esta història és l'Alqueria de la Comtessa, la localitat saforenca de 1.500 habitants. “Hem repartit un total de 10.000 sobrets de sucre amb sis frases mítiques d’Estellés, com ‘Seràs la clau que obri tots els panys’”, assegura Ana López, regidora de Cultura de l'Alqueria de la Comtessa.
Fa cent anys que va nàixer el periodista, literat i autor de poètiques com les del seu Llibre de meravelles. I d'eixa cal·ligrafia carnal, encisadora i quotidiana, els sobres com a expressió del pensament d'Estellés han anat volant de taula en taula.
Hi ha qui desxifra cada paraula. Hi ha qui es guarda els sobres i els col·lecciona. Grapats de missatges que són dipositaris d'una poesia que, com l'autor, cada volta que es llig, es renova i cobra vida.
Més llegit
-
Batuda solidària per a localitzar Manuel Navarro: "No podem deixar a soles una mare de 82 anys que ix a la muntanya a buscar el fill"
-
Detenen l'expríncep Andreu d'Anglaterra pel cas Epstein
-
Esborren de les xarxes la cançó promocional de la Magdalena després d’una denúncia per plagi
-
Detenen per doble homicidi l'exparella de la dona i pare de la xiqueta mortes a Xilxes
-
Declara al jutjat la segona investigada pels maltractaments denunciats en una escoleta d'Algemesí
-
Llargues cues pel canvi de bitllets davant la cancel·lació de trens entre la Comunitat Valenciana i Catalunya