Una exposició itinerant porta la llum de Sorolla a pobles de menys de cent habitants
La mostra, ara a Famorca, passarà també per Benillup, Sempere, Villores i Castell de Cabres
Acostar l’art i la música als hospitals i a l’anomenada Espanya buida és l'objectiu de la fundació Cultura en Vena. Enguany, amb motiu del centenari de Sorolla i dins del festival Art Ambulatori, han dissenyat l’exposició itinerant Sorolla en un hospital?
Cultura en Vena ha convertit el pintor de la llum en “metge” per tal de sensibilitzar sobre els efectes positius de l'art en la salut i combatre les pitjors malalties que afecten les xicotetes comunitats rurals: la despoblació i l'aïllament.
Dimarts i dimecres, els carrers de Famorca s'il·luminen amb les escenes marineres que Joaquim Sorolla va immortalitzar. Paisatges emocionals que els espectadors reconeixen a través dels seus propis records.
Dijous i divendres, l’exposició visita Benillup, i així fins a completar un recorregut de cinc xicotets pobles de menys de cent habitants, en una mostra tan itinerant com ho va ser el mateix artista valencià.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L'alcaldessa de Torrent va dir a Mompó a les 18 h que s'havia desbordat el barranc de l'Horteta i a Argüeso a les 19 h que hi havia un mort