Una exposició itinerant porta la llum de Sorolla a pobles de menys de cent habitants
La mostra, ara a Famorca, passarà també per Benillup, Sempere, Villores i Castell de Cabres
Acostar l’art i la música als hospitals i a l’anomenada Espanya buida és l'objectiu de la fundació Cultura en Vena. Enguany, amb motiu del centenari de Sorolla i dins del festival Art Ambulatori, han dissenyat l’exposició itinerant Sorolla en un hospital?
Cultura en Vena ha convertit el pintor de la llum en “metge” per tal de sensibilitzar sobre els efectes positius de l'art en la salut i combatre les pitjors malalties que afecten les xicotetes comunitats rurals: la despoblació i l'aïllament.
Dimarts i dimecres, els carrers de Famorca s'il·luminen amb les escenes marineres que Joaquim Sorolla va immortalitzar. Paisatges emocionals que els espectadors reconeixen a través dels seus propis records.
Dijous i divendres, l’exposició visita Benillup, i així fins a completar un recorregut de cinc xicotets pobles de menys de cent habitants, en una mostra tan itinerant com ho va ser el mateix artista valencià.
Més llegit
-
La subdirectora del MuVim es jubila després de la investigació sobre el seu títol
-
Assassinen a tirs l'expresident del parlament d'Ucraïna Andri Parubi
-
La Generalitat vacunarà "per primera vegada" les persones majors vulnerables contra el virus respiratori sincicial
-
La Cordà deixa 25 persones ferides, una d’elles greu
-
Rescaten un jove valencià que va caure per un terraplé de 30 metres al Pirineu aragonés
-
Menys calor per a començar setembre