Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que cridarà a la pau des de la falla municipal

L’Ajuntament programa dijous un espectacle que crearà un ambient cinematogràfic mentre munten el remat del monument, que farà 27 metres

La falla municipal de València, amb la part inferior del ninot central ja muntada / Ajuntament de València

La falla municipal de València prendrà forma esta nit. Serà una posada de llarg on no faltarà la pólvora per a recrear un ambient cinematogràfic, ni tampoc la música de la gran pantalla i, encara menys, els canons de llum pròpia de les estrenes de les superproduccions. Tot, per a ambientar la col·locació del remat d’este monument, dissenyat per José Santaeulalia i creat per Vicente Llácer, que du per lema “Hope”, 'esperança' en anglés.

Les primeres peces d’este monument ja estaven a la plaça des de fa uns dies, i les grues ja han fet algunes hores de treball, però serà este dijous a la nit quan es col·locarà el remat i, per tant, ja podrà apreciar-se la part central del monument, que arribarà a 27 metres. Concretament, posaran el cap de Charles Chaplin, element central de la falla.

Fonts municipals han avançat que s’ha preparat un espectacle piromusical, que dispararà la pirotècnia Alpujarreña, de Granada, amb quasi 40 quilos de pólvora en 224 segons. Serà a les 24 hores de dijous. “Generarà una atmosfera inquietant que transportarà els espectadors a l'univers fílmic en el qual s'inspira el ninot principal de la falla”, com assenyala l'Ajuntament.

La nota musical l’aportarà el tema March with me, una cançó de Vangelis que parla sobre la pau i la llibertat, cantada per Montserrat Caballé. “El títol de la cançó triada és, a més, un joc de paraules, ja que es tradueix com a 'marxa amb mi' i també com a 'març amb mi'”, aclaria l’Ajuntament.

La música serà el fil conductor que acompanyarà el vol de l'última peça, acompanyada per dos grans canons de llum. El blanc i negre de la falla es transformarà en color, i del cos i la cara del jove soldat en què els artistes han convertit Chaplin eixiran flors i papallones.

Respecte al missatge del monument municipal, els artistes han explicat que comptaven amb “una proposta molt actual” i volien “llançar un missatge d'esperança al món” quan van dissenyar la falla, però no es van pensar mai que acabarien plantant-la "enmig d'un conflicte bèl·lic d'escala mundial així", en referència al del Pròxim Orient.

“És una trista coincidència i per això el missatge de pau i amor que transmet la falla té hui una força multiplicadora que no tenia fa uns mesos, i per això és molt necessari que esta imatge es faça viral i tinga un gran abast. No és promoció de la festa fallera: és promoció de valors: que no se'ns oblide que, per damunt de tot, som éssers humans”, han assenyalat.

Segons els artistes fallers, “els qui s'acosten a la plaça comprovaran com la detonació de metafòrics projectils bèl·lics donen la benvinguda a un entorn hostil que prompte deixarà de ser-ho”, aclarien.

Este dijous a la nit col·locaran el remat, però el regidor de Falles, Santiago Ballester, ha explicat que “oficialment la falla municipal s’acabarà de plantar la nit del 15 de març, la nit de la Plantà, ja que ocupa 225 metres quadrats i té una base carregada de missatges i fins i tot de parts de la falla que es podran intervindre artísticament per la ciutadania i visitants”.

També et pot interessar