El Museu d'Art Contemporani d'Alacant mostra l’obra d’Arcadi Blasco als deu anys de la seua mort
L'exposició ret homenatge a l’artista de Mutxamel, que va trobar en la ceràmica el material idoni per a l'expressió plàstica
El Museu d'Art Contemporani d'Alacant (MACA) ret homenatge a l'artista alacantí Arcadi Blasco, en els deu anys de la seua mort. Durant cinc anys exhibiran la peça Obra-Objecte, del 1969, propietat particular. Arcadi Blasco és un dels referents de l'art contemporani, que va trobar en la ceràmica el material idoni per a l'expressió plàstica.
A la primera sala del Museu d'Art Contemporani d'Alacant es troba Obra-Objecte, del 1969. Feta de ceràmica, mostra els recursos personals d'Arcadi Blasco: fileres de boles d'argila, radiacions com si foren peces d'orfebreria, rugositat i relleu de la matèria. Propietat de Josep Piqueres, l'ha cedit perquè puga ser contemplat els pròxims cinc anys.
Els "objectes idea" d'Arcadi Blasco de finals del setanta es van exposar en la Biennal de Venècia i van ser antesala de les seues "propostes ornamentals per al diàleg" i "propostes per a torturar", sèries fonamentals de la seua producció artística.
Ja han passat deu anys des de la desaparició d'Arcadi Blasco. Es va formar com a pintor, i en el anys cinquanta va viatjar a Itàlia, on va descobrir la ceràmica com una matèria de gran expressió artística. En plena maduresa artística, va tornar a Mutxamel, el seu poble natal, i va fer un esforç per a activar la cultura alacantina.
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana