‘I, malgrat tot, Palestina’, el nou conte musical il·lustrat de Zoo
La banda de Gandia torna a la literatura per a narrar la realitat d’aquest territori que conegueren de primera mà fa cinc anys
Dos anys després d'endinsar-se en el món editorial amb la col·lecció Zoo Il·lustrat, la banda de Gandia (Safor) publica un nou llibre, el conte musicat il·lustrat I, malgrat tot, Palestina. Un projecte literari i musical que va nàixer en 2018 quan el grup visitava Palestina de la mà de Pallassos en Rebel·lia, segons ha informat la banda en un comunicat.
Mai podrem tornar al poble palestí tot el que ens van donar, ni tot el que mereixen, però que servisca este conte musicat com una humil manera de no oblidar-nos d'ells.
Abans d’abandonar el país, conten, una de les persones que els havia acompanyat en el viatge, Wadji Yaeesh Abu Eva, els va demanar que no s’oblidaren d’ells i que contaren el que havien vist. I ara, cinc anys després, el grup els retorna a través de la música el conte i la il·lustració tots els ensenyaments que van rebre en els deu dies en què van conéixer Palestina i van viure la realitat “d'un poble travessat per la injustícia i l'abús, que en les darreres setmanes ha arribat a límits insuportables”.
Marcos Úbeda —trombonista de Zoo—, el pedagog Ricard Tàpera i la il·lustradora Helga Ambak han sigut els encarregats de donar forma a aquesta idea nascuda de l'experiència viscuda a Palestina en forma de conte musical il·lustrat. A més, el projecte ha comptat amb la col·laboració d'Arnau Giménez, guitarrista de la banda, que ha compost una cançó per a la narració.
Un text escrit per Ricard Tàpera, també creador del material didàctic que complementa el llibre, convertit en música per Marcos Úbeda, que ha compost l'obra musical que podrà escoltar-se a partir de Nadal a través del codi QR que pot trobar-se a l'interior del llibre, que ja està disponible.
Una part dels beneficis recaptats amb la venda en llibreries i el web de la banda aniran destinats a entitats que ajuden xiquets palestins.
Més llegit
-
El WhatsApp de Pradas a la mà dreta de Mazón a les 16:28 h: "Ens informen d'un mort a Utiel"
-
Toni Cantó presenta ‘El debat’, el nou programa d’À Punt dels divendres
-
Quasi cinc quilòmetres de retenció per un accident a l'A-70 al Bacarot
-
PSPV i Compromís demanen a Pérez Llorca que retire l'acta a Mazón en vista dels whatsapps de Pradas
-
Llibertat amb mesures cautelars per a l’anestesista de la clínica dental detingut després de la mort d’una xiqueta
-
Divendres ventós i termòmetres a l'alça pel ponent