L’esperit faller desborda els carrers de València en el primer dia de festa oficial
Els guies turístics atenen milers de visitants que volen visitar els monuments plantats
Des de bon matí, aquest dijous, una multitud ja rodava per la guanyadora infantil d'enguany: la falla Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal, de l’artista faller Pere Baenas. El monument homenatja, a través d’una al·legoria del llunyà Oest, la Declaració Universal de Drets Humans per a satiritzar polítics i dirigents amb una crítica càustica, tot això embolicat en un volum inabastable de ninots d'indis i vaquers, cavalls i fins i tot una diligència suspesa enlaire.
És la primera parada des de l'Estació del Nord, on l'arribada de visitants és un no parar. “He agafat el primer tren, si no, no hi ha manera” ha assegurat una turista. “Estem desbordats, inclús per damunt de les xifres d’abans de la pandèmia” ha assegurat una de les guies turístiques que aquests dies tracta de mostrar als visitants els principals monuments fallers.
El cor de la festa està en la plaça de l'Ajuntament, l’epicentre on coincideixen els turistes, els equilibristes, les falles i els festers. “M’agrada tot molt” ha afirmat una turista cubana, mentre que una altra provinent de Mèxic preguntava per què les havien de cremar, “amb tots els diners que costen” ha comentat.
Tot açò i molt més, és el que conforma l’ambient del primer dia de festa oficial. La bogeria tot just ha començat.
Més llegit
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
La Generalitat llança noves ajudes per als vehicles sinistrats en la dana
-
Sánchez descarta un avançament electoral i desafia el PP i Vox a presentar una moció de censura
-
Investiguen la troballa d'un home mort a la V-30 de València
-
Smoking Souls diu adeu als escenaris a Pego, on tot va començar: "Buscàvem disfrutar moltíssim del que més ens agrada, la música"
-
Els bombers busquen un home desaparegut mentre prenia el bany al Túria, entre Manises i Paterna