L'Ajuntament de Castelló valora la Magdalena com una festa “multitudinària” que ha deixat 16,5 milions d’euros a la ciutat
El consistori apunta que han baixat un 15% les denúncies per soroll, un 13% per baralles i un 63% per robatoris
L'Ajuntament de Castelló ha presentat este dimarts al matí el balanç de la Magdalena, que ha valorat com una festa “multitudinària”, “segura” i “neta”. L'últim acte, el Vítol, va reunir 15.000 persones a la plaça Major, mentre que la Romeria en va sumar 165.000. Les novetats com el tren gaiater o l'espectacle de drons també han tingut èxit.
Esta gran participació, segons el consistori, s'ha traduït en un fort impacte econòmic. L’alcaldessa, Begoña Carrasco, ha fet públic que les festes, en una primera estimació, han deixat a la ciutat 16,5 milions d’euros. A més, l'Ajuntament ha destacat que la gran afluència de públic no ha reduït la seguretat, més bé al contrari. “Sent multitudinàries hem aconseguit que siguen igualment segures o més”, ha assegurat el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá.
En concret, han baixat un 15% les denúncies per soroll, un 13% per baralles i un 63% per robatoris, i no hi ha hagut cap denúncia per agressió sexual. “Hui dia no tenim coneixement que haja tingut lloc cap problema important”, ha volgut deixar clar l’alcaldessa.
Carrasco només ha lamentat la violència política organitzada que, diu, va patir el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la visita a les gaiates guanyadores. I és que, dijous el cap del Consell va suspendre la visita a la gaiata guanyadora, Farola-Ravalet, perquè un grup de persones el va escridassar en la Sequiol, el primer premi infantil. “No eren concentracions espontànies, estaven organitzades”, remarca l'alcaldessa.
Entre les millores que es plantegen per a l'any que ve, reutilitzar els envasos per a reduir els residus i fer valdre els monuments gaiaters amb una millor presentació i ubicació.
Més llegit
-
Dos alts càrrecs de la Generalitat van guardar una còpia de la telefonada de l'Aemet que es va difondre manipulada
-
Quatre membres d’una família, un periodista i una fotògrafa, entre les primeres víctimes identificades de la tragèdia ferroviària
-
MINUT A MINUT | S'eleva a 42 els morts pel descarrilament de dos trens d’alta velocitat a Adamuz (Còrdova)
-
Harry activa avisos per neu, pluja, vent i temporal marítim
-
El president d’Iryo: “És un accident estrany: en una recta, no anava a velocitat punta i tenia menys de tres anys”
-
La Diputació de Castelló mobilitza bombers amb llevaneus de Torre Miró a Fredes
Més vist
Més escoltat
-
19.01.2026 | 90 minuts
-
19.01.2026 | Cadena de valor | “El Líder Humanista”: una nova visió del lideratge empresarial
-
20.01.2026 | Esports À Punt
-
19.01.2026 | Arturo Sebastià i "Los locos de Valencia", la nova adaptació de Lope de Vega que s’estrena al Teatre Principal de la ciutat de València
-
18.01.2026 | El futbol més nostre
-
19.01.2026 | Amunt i avall | Tercera Part