Intervingut un quadre fals del Greco que s'anava a vendre per 1.305.000 euros
Ha sigut donat de manera definitiva a l'arxiu de la Policia de la Generalitat
El Grup de Patrimoni Històric de la Policia Nacional, que depén de la Conselleria de Justícia i Interior, ha intervingut una obra pictòrica que s'atribuïa a Doménikos Theotokópoulos, més conegut com El Greco, i que es comercialitzava per un total d'1.305.000 euros, segons ha informat este dimecres en un comunicat.
La investigació policial va començar a mitjan febrer, quan el Grup de Patrimoni Històric va tindre coneixement de la possible comercialització d'un oli sobre tela titulat Retrat d'un cavaller orant l'autoria del qual era atribuïda a El Greco. L'obra anava acompanyada d'un certificat d'autenticitat i taxació on es valorava la pintura en 1.350.000 euros.
L'intermediari de la venda va plantejar al propietari del quadre enviar-lo a uns reconeguts laboratoris de Madrid per a expertitzar-lo i assegurar-se de l'autenticitat. Després de l'estudi científic es va emetre un informe tècnic on es concloïa que era una obra atribuïda falsament a El Greco. Es tracta d'una pintura que representa a Sant Xavier, probablement realitzada en el segle XVII, i modificada i alterada, a partir de la segona meitat del segle XIX, amb la probable intenció d'assemblar-la estilísticament a la pintura de l'artista i poder comercialitzar-la com a original.
El propietari va informar als agents que havia comprat l'obra en un antiquari del rastre de Madrid per 200 euros. Amb la finalitat d'eludir qualsevol tipus de problema futur, el quadre ha sigut donat de manera definitiva a l'arxiu de la Policia de la Generalitat.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
Mor un home de 71 anys ofegat en una piscina a Massamagrell
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Pugen el cel del Misteri d’Elx a la basílica de Santa Maria
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura