Creat el Consell Rector del Monestir de Santa María de la Valldigna
La finalitat és dotar el monestir d'un òrgan que s'encarregarà de vetlar per la conservació, restauració i millora del recinte monumental, "un símbol central del poble valencià"
El Consell Rector del Reial Monestir de Santa María de la Valldigna s'ha constituït aquest dimarts amb la finalitat de dotar-lo d'un òrgan que s'encarregarà de vetlar per la conservació, restauració i millora del recinte monumental, així com de fomentar les activitats culturals, formatives, educatives i científiques relacionades amb aquest espai.
La consellera de Cultura, Raquel Tamarit, ha presidit l'acte de constitució i ha subratllat que el monestir de la Valldigna és "un nucli transcendental per al poble valencià".
"Per això, a la fi de l'any passat, les Corts van aprovar la llei del Reial Monestir de Santa María de la Valldigna per a garantir-ne la gestió pública, transparent i eficaç, a més d'adaptar-ne la conservació i el funcionament a les noves necessitats i usos", ha recordat.
"El Consell Rector que hui hem constituït mostra la reconstrucció del valor reputacional d'aquest símbol central del poble valencià. És la primera pedra d'aquesta nova etapa i els representants institucionals que en formem part farem tot el que està a les nostres mans per a posar en valor aquest lloc històric".
Segons estableix la recent llei del Reial Monestir de Santa María de la Valldigna, la consellera Raquel Tamarit presideix aquest òrgan directiu i el president, Ximo Puig, ocupa la presidència d'honor.
El Consell Rector també ha aprovat la constitució d'un equip de treball multidisciplinari conformat per arqueòlegs i professorat universitari.
Premi de la Valldigna
Amb la configuració i l'activació del Consell Rector, s'ha determinat també establir el Premi de la Valldigna, que serà anual i que s'atorgarà cada any en el marc de les celebracions del Dia de la Valldigna, fixat el 26 de març.
Per aquesta raó, el Consell Rector ha determinat la concessió del I Premi de la Valldigna 2023 a la ciutadania de la Valldigna i s'entregarà diumenge que ve en un acte que se celebrarà al monestir.
En paraules de la consellera Tamarit, "És de justícia posar en valor i reconéixer la tasca que tota la gent dels pobles que envolten el monestir han fet perquè ningú oblidara la vàlua i el significat d'aquesta joia".
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana entra este dilluns en el pic de l’episodi de calor
-
El CGPJ obri expedient al jutge Peinado per les al·lusions a la policia per a justificar la retirada del passaport a Begoña Gómez
-
El conseller de Sanitat i el sindicat CESM-CV confien a tancar un acord per a la jornada de 35 hores
-
La CHX garantix l'abastiment d'aigua de València amb el final de les reparacions pels danys causats per la dana en el canal Xúquer-Túria
-
Detingut a Paterna el soci d'una empresa fotovoltaica per estafar a Alacant més de 7.500 euros
-
Un jutjat investiga l'agressió d'un policia a una docent jubilada a València
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico