Directes
Ara en la televisió
GRADA

El primer concert del Roig Arena serà un homenatge a Nino Bravo

En l’espectacle participaran artistes com David Bisbal, Pablo López, Malú, Rosario o Marta Sánchez

Nino Bravo, en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

El primer concert que inaugurarà l’estadi Roig Arena serà un homenatge al cantant valencià Nino Bravo, que tindrà lloc el 6 de setembre. Així ho han anunciat en una convocatòria conjunta GTS —filial d’Universal—, l’agència Westin Mayer i la mateixa Roig Arena, on avancen que en l’espectacle participaran artistes com David Bisbal, Pablo López, Malú, Rosario o Marta Sánchez. 

Segons remarca el comunicat, este espectacle “únic i irrepetible”, que han batejat sota el nom "Bravo, Nino. Torna la llegenda", coincideix amb el 80 aniversari del naixement de l’artista nascut a Aielo de Malferit. Les entrades estaran disponibles pròximament en els webs https://ninobravo.com/ i https://roigarena.com/

Una veu viva mig segle després

Luis Manuel Ferri Llopis va nàixer al poble d'Aielo de Malferit (Vall d’Albaida) el 3 d'agost del 1944, però allí només va viure els dos primers anys de la seua vida abans que la seua família s'assentara a València, al carrer de la Visitació. Allí va créixer el xiquet al qual anomenaven Manolito, que d'adolescent va començar a treballar en una joieria mentre apuntava ja maneres en el cant melòdic, segons relaten els seus biògrafs i recull el web oficial de l'artista, per a posteriorment formar amb diversos amics Los Hispánicos i, després, Los Superson.

Ja com a Nino Bravo, va editar quatre discos entre 1970 i 1972: Te quiero, te quiero, Nino Bravo, Un beso y una flor i Mi tierra, en els quals va col·laborar amb compositors com Manuel Alejandro, August Algueró i El Duo Dinámico. El seu magnetisme en directe el va portar a actuar en televisió i en festivals per Espanya, Llatinoamèrica i Europa.

En a penes tres anys es va convertir en un ídol de masses tant a Espanya com a l'estranger. De fet, les seues cançons van ser editades en països com Alemanya, França, Angola, Turquia i Holanda, i encara hui continua sent una de les veus espanyoles més influents en el món.

Tristament, tot va acabar el 16 d'abril del 1973. El cantant viatjava aquella matinada amb el duo Humo, a qui anava a produir-los el seu primer disc, i amb el seu guitarrista i amic Pepe Juesas, quan el BMW se'n va eixir de la carretera a l'altura de Villarrubio (Conca). El valencià va patir unes ferides tan greus que li van causar poques hores després la mort a Madrid, on va ser traslladat en ambulància des de Tarancón. Al seu soterrar, en el Cementeri General de València, van acudir més de 10.000 persones, segons els biògrafs, i la seua mort va causar una gran commoció en la cultura i la societat de l'univers llatinoamericà.

Més de 40 espectacles previstos en un any al Roig Arena

Tot i que fins ara encara es desconeixia quin seria el concert inaugural del recinte, en els últims mesos s’hi han anunciat més de quaranta espectacles previstos per als pròxims dotze mesos en el Roig Arena. 

Hi destaquen les actuacions de Camilo (12 de setembre), Manuel Carrasco (20 de setembre), Sebastián Yatra (21 de setembre), The Cat Empire (22 de setembre), Quevedo (2 d’octubre), els tres concerts de comiat de Joaquín Sabina (9, 11 i 13 d’octubre), Raphael (1 de novembre), LOS40 Music Awards (7 de novembre), Roxette (15 de novembre), Mónica Naranjo (22 de novembre), The Waterboys (28 de novembre), l’espectacle nadalenc de David Bisbal (6 de desembre), Ana Belén (10 de desembre), La M.O.D.A. (10 i 11 de gener), Fito & Fitipaldis (24 de gener), Nach (7 de febrer), Hans Zimmer (26 de març) o Dani Martín (8 i 9 de maig). 

També et pot interessar