La Comunitat Valenciana celebrarà el Dia de la Constitució amb catorze espectacles pirotècnics
Huit comarques acolliran catorze mascletaes en la tercera edició de Torna la Llum
La Diputació de València i Piroval han presentat aquest dilluns la tercera edició de Torna la Llum, un conjunt d’espectacles pirotècnics que es dispararan simultàniament en catorze municipis de huit comarques durant el dia 6 de desembre, Dia de la Constitució. En aquesta ocasió, la novetat és que els espectacles pirotècnics seran mascletaes.
En concret, enguany se celebra a Alberic, Carcaixent, Alzira, Algemesí (Ribera Alta); Foios i Godella (Horta Nord); Catarroja (Horta Sud), Benaguasil, Riba-roja (Camp de Túria), Xiva (Foia de Bunyol), Canals (Costera), Aielo de Malferit (Vall d’Albaida), i a Requena i Utiel (Plana d'Utiel-Requena).
Torna la Llum es tracta d'una iniciativa impulsada per l'Associació de Pirotècnics de la Comunitat i subvencionada per la corporació provincial. Amb aquest programa, la Diputació i Piroval van ajudar el sector pirotècnic a recuperar activitat després dels mesos de fortes restriccions a causa de la covid.
Per aquest motiu, el president de la Diputació, Toni Gaspar, ha avançat que aquesta serà “l'última edició en el format que coneixem des de la seua aparició” i ha assegurat que continuaran fent costat a aquests col·lectius a través d'altres fórmules de col·laboració. Per la seua part, la presidenta de Piroval, María José Lora, ha valorat “la implicació” de la Diputació “en un moment molt difícil per al sector pirotècnic”.
El juliol del 2020, la corporació va invertir 300.000 euros en quinze castells simultanis, amb més de 7.000 quilos de material pirotècnic. El 2021 va donar continuïtat a aquesta línia d'ajuda per a finançar la segona edició, que es va traslladar al Nou d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso