El circ inunda els carrers per al tancament de Sagunt a Escena
El teatre romà ha acollit enguany una programació marcadament femenina
El festival Sagunt a Escena posarà punt final a la 39a edició aquest diumenge amb l’espectacle itinerant Aquiles, de LA FAM Teatre. A partir de les 21:00 un gegant articulat de més de cinc metres d’alt i uns 800 quilos recorrerà els carrers al voltant de la Glorieta de la capital del Camp de Morvedre.
Una hora abans, Peus dalt, de Spinish Circo, oferirà un espectacle de circ contemporani que proposa fer reflexionar a tots els públics sobre la realitat que ens envolta a través del llenguatge del circ i el teatre en clau d’humor.
En total, 22 espectacles han fet reviure durant tres setmanes l’emblemàtic teatre romà de Sagunt amb les propostes de gran format i els carrers i places de la ciutat amb l’Off Romà, el cicle d’accés gratuït que ha acostat el circ des de les seues diverses perspectives a tots els públics.
Aquesta edició ha augmentat un 38% el pressupost respecte al 2019, abans de l’esclat de la pandèmia, i s’ha apostat, segons el secretari autonòmic de Cultura, Ximo López, per “l’impuls de l’escena valenciana”, amb 14 dels 22 espectacles de signatura valenciana.
Per la seua banda, la programació de l’edició d’enguany a l’emblemàtic teatre romà ha tingut un marcat caràcter femení. El centre neuràlgic del festival va començar la programació amb Júlia, basat en l’obra d’Isabel-Clara Simó, i ha acollit altres propostes com Trenzadas, un espectacle de circ que celebra la sororitat o el debut teatral de Christina Rosenvinge de la mà de les muses, Safo.
A més, aquest dissabte a la nit, Ladies Football Club va retre homenatge als primers clubs de futbol femenins que van sorgir a Anglaterra recordant "com van ser ignorats i prohibits a tot Europa", en un exercici escènic que ha "dignificat la memòria d'aquelles dones pioneres", en paraules de la directora artística del festival, Inma Expósito. L'espectacle de la companyia Barco Pirata va posar la cirereta a la programació d'enguany al teatre romà.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
La PAU del curs 2025-2026: La convocatòria ordinària se celebrarà els dies 2, 3 i 4 de juny i l’extraordinària els dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
El Congrés convalida el decret anticrisi que rebaixa l'IVA de la llum, el gas i els carburants
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor
-
26.03.2026 | Les notícies del migdia
-
25.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | Anna Albaladejo presenta “Ací, on floreixen les tortugues”,