Castelló ultima els preparatius per a les Festes de la Magdalena
Tot i que no obrirà el Mesó de la Cervesa, entre altres, sí que tornen els envelats de les colles i alguns actes a l’aire lliure
Els preparatius per a les Festes de la Magdalena de Castelló de la Plana avancen a bon ritme quan falten dos dies per a tornar a celebrar-se, per primera vegada en tres anys. Fins a última hora, la Conselleria de Sanitat no ha confirmat si autoritzava la celebració de les festes, el que ha dificultat a les comissions el lloguer dels envelats, quasi tots reservats per als esdeveniments de les Falles.
Així i tot, finalment han aconseguit començar a muntar-ne alguns, que estaran enllestits entre aquest dijous i divendres, sempre que la pluja ho permeta. Un d’ells és el de la colla del Rei Barbut, situada a la plaça de les Aules, que serà parada obligatòria per al veïnat: 250 metres quadrats destinats a esdeveniments massius, com revetles i dinars. “Tot ha sigut cosa de 15 o 20 dies” ha assegurat Pedro Chornet, vocal de la colla.
Les estructures estaran obertes per dos costats per a permetre la ventilació creuada i també hi haurà espais senyalitzats per a menjar i beure. En aquest sentit, com que aquesta edició no comptarà amb el Mesó de la Tapa i el Mesó de la Cervesa, alguns envelats com la de Moros d’Alqueria, oferirà beguda i menjar.
“Ara ultimem totes les instal·lacions de l'envelat i esperem que el temps permeta gaudir de la festa” ha explicat Carlos Martí, secretari de la Germandat dels Cavallers de la Conquesta.
Al mateix temps, al solar del Primer Molí ja està tot preparat per al cicle de mascletaes, que arrancarà dissabte.
En total, desenes d’espais on es podrà gaudir d’aquesta Magdalena del retrobament.
Més llegit
-
Mor un jove de dènou anys després d’ofegar-se mentre menjava fruita a la platja de Sant Joan, Alacant
-
Després de Nadal creixen les consultes per a desheretar fills i familiars: què aconsellen els experts?
-
Deu morts en el descarrilament de dos trens d’alta velocitat este diumenge a Adamuz (Còrdova)
-
Emergències emet un avís especial per forta pluja i temporal marítim des del dilluns
-
La borrasca Harry deixarà ones de més de cinc metres, fortes precipitacions i ratxes intenses a la Comunitat Valenciana
-
Detenen a Xàtiva l'home que va atropellar un xiquet de huit anys a la ronda Nord de València el 2024