Arriba la Cremà de Fogueres més anhelada
Es complirà el ritual del foc, que posarà el punt final a unes festes molt esperades després del parèntesi al qual ha obligat la pandèmia
Les Fogueres d’Alacant, però també de municipis com Xàbia, Guardamar del Segura o Elx, es convertiran en cendra aquesta nit. La Cremà d’enguany arriba carregada d’emocions després de dos anys d’espera a causa de la pandèmia.
La ciutat d’Alacant començarà a botar foc als centenars de monuments que s’han plantat als carrers a partir de les 12 de la nit, quan es dispare des del Benacantil la gran palmera que anuncia l’inici del ritual del foc. Seran 1.200 coets, o el que és el mateix, 80 quilos de pólvora, que ha preparat la pirotècnia de Fontcalent Hermanos Sirvent. Aquesta gran palmera assolirà 300 metres de radi.
A partir d’aleshores començaran a cremar les deesses que Pedro Espadero ha plantat a la plaça de l’Ajuntament. Després de la foguera municipal, es convertiran en flames les desenes de fogueres de la resta de la ciutat. El dispositiu de bombers ha previst quatre torns, l’últim a les tres i mitja de la matinada.
En el ritual de la nit del 24 tampoc no faltarà la banyà. A pesar que no s’espera una nit especialment càlida –les temperatures rondaran els vint graus—, els espectadors de la Cremà no deixaran de banyar-se per a retrobar-se amb la refrescant tradició de la banyà.
Al dispositiu de seguretat previst per la policia i els bombers, enguany s’afegeixen els drons. Quatre dispositius de la Policia Local sobrevolaran la ciutat en una nit en la qual es preveu una gran afluència de visitants, perquè és una jornada festiva i perquè demà és cap de setmana.
Encara que aquesta nit es posarà el punt final a les Fogueres, la pólvora continuarà estant present a la ciutat fins al dia 29. Des de demà dissabte i fins aquell dia tindrà lloc el concurs de focs artificials, amb espectacles que es dispararan cada nit des de la platja del Cocó.
A la Marina Alta també diuen aquesta nit adeu a les Fogueres. A Xàbia la segona jornada de cavalcada de carrosses donarà pas a la Cremà i a l'última nit de revetles. A Guardamar del Segura (Baix Segura) ha programat la Cremà per a la una de la matinada i també diran adeu a les festes amb una revetla.
Més llegit
-
Desarticulen un entramat delictiu a la ITV d’Ondara
-
Sánchez anuncia que Espanya prohibirà l’accés a xarxes socials a menors de 16 anys
-
Set detinguts en la desarticulació d'una suposada trama de revisions d'ITV falses a Ondara
-
Nova oferta d'ocupació pública amb 2.671 places per a l'Administració de la Generalitat
-
Detenen la responsable d’una guarderia d’Algemesí acusada de maltractar els menuts
-
La pujada del preu de la vivenda no entén de barris: des d’un 30% més al Vedat de Torrent a un 45% a la Guinea de Castelló
Més vist
Més escoltat
-
02.02.2026 | 90 minuts
-
03.02.2026 | Esports À Punt
-
03.02.2026 | Les notícies del migdia
-
02.02.2026 | Carlos Escolano presenta 'A salto de mata', una pel·lícula inspirada en el llibre homònim del poeta José Luis Zerón
-
03.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
03.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part