Playamonte, la primera platja valenciana d’interior que rep la bandera blava
Un llac natural per als banyistes, senderistes i també per al rec
Playamonte, a dos quilòmetres i mig del nucli urbà de Navarrés, és la primera platja valenciana d'interior que rebrà la bandera blava, i serà el pròxim 23 de juny. Es tracta d'un distintiu atorgat per l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor (Adeac), per la qualitat de l'aigua, l'arena fina i les instal·lacions.
Mari Carmen Sanchis, propietària d'un dels establiments d'hostaleria de Playamonte, ha explicat a Carolina Femenia, de Terra viva, que els treballs de neteja i condicionament van començar en l'any 2013. "Es van eliminar espècies invasores, perquè teníem molts eucaliptus a la zona de platja. S'han recuperat les autòctones, com ara l'om i altres espècies, en la zona de ribera".
El veïnat i visitants gaudeixen d'aquest llac tot l'any, banyant-se a l'estiu, o fent rutes de senderisme prop d'aquest paratge. A més, aquest llac natural té un aprofitament agrícola, perquè l'aigua d'aquests naixements també s'utilitza per a regar a manta el camp de la zona.
Més llegit
-
Docents i famílies omplin els carrers de València mentre els sindicats preparen la contraproposta per a Educació
-
El professorat torna a prendre els carrers de València
-
Viatge interactiu pels parcs naturals de la Comunitat Valenciana
-
Abaten a tirs un sospitós després d'obrir foc contra un control d’accés pròxim a la Casa Blanca
-
Educació espera el document dels docents per a reprendre la negociació i els sindicats diuen que l'entregaran abans de dilluns
-
Russafa viu el primer cap de setmana després de ser declarada zona acústicament saturada