Casa Pinet, "no és un bar, ni un restaurant, és el santurari del País Valencià"
Així ho deia Manuel Sanchis Guarner, un dels habituals d'aquest local que durant un temps va estar a Tàrbena i que des de 2020 es troba a l'Alcalalí
Josefa Ferrer, la matriarca que va fundar Casa Pinet amb el seu marit, Jeroni Moncho, el 1974, diu d'aquest restaurant que és la seua vida. I és que el local no és només una taverna que promociona la cuina de la terra, sinó que, a més, és un museu que al llarg dels anys ha acollit il·lustres personatges com Joan Fuster, Vicent Andrés Estellés o Manuel Sanchis Guarner. Aquest últim és qui el va batejar com "un santuari del País Valencià" i així quedarà per sempre més, com es pot llegir al rètol de l'entrada.
Per aquest restaurant, ara situat a l'Alcalalí, van passar comensals internacionals de renom com Willy Brandt, Santiago Carrillo i exministres de diversos països. Encara que el local per ell mateix ja és un tresor amb història. Al programa ens han ensenyat tresors que exhibeixen les parets d'aquest local com un colom de la pau pintat per Rafael Alberti o un dibuix d'Antoni Tàpies. Però el tresor que amb més estima ens ha mostrat el seu actual propietari, Jeroni José Moncho, és un trabuc del seu rebesavi, que és testimoni de roders valencians com van ser-ho Pep de la Tona o Pinet. Et contem la seua història en el vídeo.
Vicent Baydal, de l'equip d'historiadors de Tresors amb història, ha lloat la tasca de recuperació de la memòria col·lectiva duta a terme per aquesta família: "És increïble com han mantingut la memòria i com han fet de Casa Pinet un lloc de referència per a la comarca de la Marina i de tot el país".
Més llegit
-
Dos detinguts per furtar més de trenta tones de cable de coure d’instal·lacions telefòniques de la Plana
-
Confinen la població de Catí a causa de l'evolució de l'incendi de Tírig, que ja ha cremat 240 hectàrees
-
Moren dos persones en un accident entre dos turismes a l'N-332 entre Benissa i Dénia
-
Consum avisa de la possible presència de trossos de vidre en confitura i mel Bonne Maman
-
Ferran Torres, per fi a Foios: "Necessitaré temps per a digerir tot el que m'està passant"
-
Un home s'atrinxera durant diverses hores en una vivenda amb sa mare a València