‘Zoom’ analitza el consum del sucre a Espanya
El programa d’investigació d’À Punt dedica el reportatge d’este dilluns 29 d’abril a l’excessiva ingesta de glucosa, els riscos i com regular-la
El sucre és la principal font d’energia de les persones. Sense la glucosa al cos li resultaria impossible realitzar qualsevol activitat, fins i tot la més senzilla. Però, què ocorre quan la consumim de manera excessiva?
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana no ingerir més de 25 grams de sucre al dia. Una llanda de refresc pot arribar a contindre’n 35 grams; un got amb cacau en pols, 40 grams, i un pot de tomaca fregida, 50 grams. Aleshores, 25 és molt o poc?
Segons les dades publicades per les Nacions Unides, Espanya és el segon país d’Europa que més sucre consumeix per persona i dia: un total de 111 grams. Som conscients de la gran quantitat de sucre que ingerim? Coneixem els perjudicis?
El pròxim episodi de Zoom indagarà en els riscos que comporta una ingesta excessiva del sucre afegit en els aliments més comuns de la cistella de la compra. Quants dels productes que comprem habitualment tenen sucre i no ho sabem? El programa produït per Secuoya Studios per a À Punt mostrarà a l’espectador si s’indica clarament en l’etiqueta i com podem ser capaços d’identificar-ho.
Què passa amb els joves? Les begudes energètiques s’han convertit en el nou alcohol entre els adolescents. Quasi la meitat —un 45%— de xics i xiques d’entre 14 i 18 anys ho consumeixen habitualment. Una espècie de droga, amb la diferència que es consumeix a qualsevol hora del dia. Quines conseqüències té consumir-les? Haurien de prohibir-se?
L’equip de Zoom, amb la periodista Jose Sáez al capdavant, presenta esta investigació este dilluns 29 d’abril a les 22 hores.
Més llegit
-
Els usuaris assenyalen dificultats en l'ús de l'app de Sanitat
-
Una protesta religiosa força la cancel·lació d'un festival musical a València que anunciava una missa negra
-
La germandat de la Santa Cena guanya el concurs de dossers d’Alzira
-
Detinguda per empadronar il·legalment a Torrent, Albal i la Pobla de Vallbona ciutadans estrangers a canvi de mil euros
-
Trump amenaça amb “tornar a l’edat de pedra” l’Iran i assegura que la guerra acabarà d'ací a tres setmanes
-
Mazón recorrerà contra el rebuig de la jutgessa de Catarroja a personar-se en la causa