À Punt estrena un documental pel 10é aniversari de Felip VI
S'emet a les 22:45h i intervenen més de 20 personalitats de la política, l'economia, la cultura i l'esport
Amb motiu de l'aniversari de la coronació com a Rei d'Espanya de Felip VI, la radiotelevisió valenciana estrena el documental Felipe VI, diez años de reinado este dimecres 19 de juny, a les 22:45 hores.
Dirigit per Ascensión Vázquez, periodista de Telemadrid especialitzada en Casa Reial, el documental repassa la dècada transcorreguda des del 19 de juny de 2014. Deu anys de regnat caracteritzats per una successió d'episodis complexos des d'un punt de vista institucional, social i familiar que el monarca ha hagut d'afrontar, en diversos casos, de forma inèdita.
Este documental pren com a referència el discurs que Felip VI va pronunciar a les Corts el dia de la seua proclamació i repassa els moments més importants d’estos deu anys. Des del desafiament independentista català fins a la pandèmia, passant per la inestabilitat política amb cinc eleccions generals i deu rondes de consulta, la marxa de don Juan Carlos a Abu Dabi i les mesures de transparència a la Casa Reial que ha pres Felip VI. Així mateix , realitza una mirada de futur, amb la formació i jura de la Constitució com a hereva de la Princesa d'Astúries, Leonor de Borbó.
El documental incorpora els testimonis d'una vintena de personalitats del món de la política, l'economia, la cultura i l'esport. Entre els quals intervé l'expresident del Govern, Mariano Rajoy, la presidenta del Consell d'Estat, Carmen Calvo, l'expresident del Congrés, Jesús Posada, l'excap de la Casa del Rei Rafael Spottorno, el cap de l'oposició, Alberto NúñezFeijoo, el president de la CEOE, Antonio Garamendi, el Cap de l'Estat Major de la Defensa, Teodoro Esteban López Calderón, la directora de la Fundació Princesa d'Astúries
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Detenen a València un home altament radicalitzat que difonia propaganda de Hamàs
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Tallen el Tram entre Benissa i Teulada per les obres del viaducte de la CV-740