Estudiar en una escola sense mòbil: "És millor, perquè el grup busca altres diversions i estem més units"
El programa Zoom anomenat "Menors i pantalles" ha abordat el problema de l’ús abusiu del mòbil en edats primerenques en què el joc és fonamental per al creixement
Algunes escoles no necessiten una llei que prohibisca la presència de mòbil a les aules en l’ESO. Una és l’escola la Gavina de Picanya (Horta sud). Un centre en què el que s'ha aplicat és el sentit comú. Han pensat en l’edat dels estudiants d'ESO, en què estan en fase d’aprenentatge, de maduració i en la importància que té per al creixement i la socialització el fet de jugar al pati. I després de tota aquesta reflexió, des de fa temps quan els estudiants arriben a l’escola, el mestre o mestra d'ESO que els rep a primera hora del matí arreplega tots els mòbils, i abans d’anar-se’n a casa els els torna.
I al centre sembla que la mesura dia a dia té més suport de l’alumnat. Marc Gómez, un estudiant de dotze anys, ha dit a l’equip deZoom: "No tindre mòbil a l’escola és millor, perquè el grup busca altres diversions i estem més units". Com ha explicat la professora, no tot l’alumnat pensava igual, però han anat solucionant les situacions quan s’han presentat "i no ha passat res".
Veig molt bé no tindre mòbil dins de l’escola o al pati no estaríem jugant
Un altre dels estudiants que ha parlat amb l’equip de Zoom, Leo Garcia (dotze anys) també veu molt bé estar a l’escola sense dispositiu mòbil. Com ha dit: "Ho veig molt bé, o no estaríem al pati jugant".
Ací pots veure el programa sencer de Zoom dedicat als menors i les pantalles
Més llegit
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
França posa díhuit departaments, incloent-hi París, en alerta groga per l'onada de calor
-
Detenen el conductor que va atropellar mortalment un home de 35 anys al Port de Sagunt i va fugir
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
Sanitat confirma un nou positiu d’hantavirus en una de les persones en quarantena al Gómez Ulla