“Córrer em va ajudar a minimitzar molts dels efectes de la quimioteràpia”
Natacha López va continuar corrent durant els embarassos i el tractament oncològic amb supervisió mèdica
La corredora Natacha López va guanyar la Cursa de la Dona el 2015, que destina els seus fons a la investigació del càncer de pit, i pocs mesos després, capritxos del destí, va ser diagnosticada amb la mateixa malaltia. Aleshores tenia 35 anys i la notícia la va sobtar molt perquè portava una vida sana i, a més, no tenia antecedents genètics.
Quan l’oncòloga li va dir que veuria créixer els seus fills, una de les coses que més li preocupava, va decidir no deixar de fer les coses que li feien sentir bé i ser feliç, "que és córrer i estar amb la meua família”, declara. De fet, va continuar corrent durant el tractament, cosa que la va ajudar a minimitzar molts dels efectes de la quimioteràpia. "Corrent eliminava l’excés de toxicitat i quan arribava a casa em sentia com una guanyadora”, afirma.
Vaig decidir no deixar de fer les coses que em fan sentir bé i ser feliç, que és córrer i estar amb la meua família
Natacha tampoc va deixar de córrer, ni de participar en curses, durant els seus embarassos. En el primer embaràs va estar corrent fins a la setmana trenta, i en el segon, fins a la trenta-nou, però sempre amb coherència, sentit comú i amb el consentiment dels metges. “Vosté està embarassada, no malalta”, li va dir el tocòleg, cosa que la va encoratjar a continuar fent-ho.
Vosté està embarassada, no malalta
Ella és conscient que el seu cos estava adaptat perquè ja feia molts anys que entrenava i competia. Per açò, no recomana a les dones embarassades no acostumades a fer-ho, iniciar-s'hi aleshores.
El pròxim diumenge 3 de desembre Natacha correrà de nou en la Marató de València, que podreu seguir en la televisió i les xarxes d’À Punt.
Més llegit
-
La UE aprova l'aranzel de tres euros per a paquets xicotets procedents de tercers països
-
Avís taronja per vent fort, que ja registra màximes de 145 km/h a Xodos
-
Problema lateral en el València
-
Uber activa a València un servici exclusiu per a dones
-
Navarro (UA) demana a les administracions que milloren la xarxa de transport per a l’estudiantat davant de la pujada del lloguer
-
Onada de protestes a l'Argentina per l'aprovació de la reforma laboral de Milei
Més vist
Més escoltat
-
11.02.2026 | ContrÀpunt
-
11.02.2026 | 'Anatomía del silencio': el musical que trenca el silenci de l'assetjament
-
11.02.2026 | L'hora de la cultura | 'Sentim les llibreries' i 'Anatomía del silencio'
-
11.02.2026 | Les notícies del migdia
-
12.02.2026 | Les notícies del migdia
-
11.02.2026 | Cadena de valor | El camp valencià es mobilitza a Madrid contra les retallades de la PAC i Mercosur