Temporal de fred i neu de febrer
Passat l'episodi de fortes pluges de finals de gener, una segona pertorbació causa nevades destacables del 2 al 6 de febrer.
El mes de febrer començà amb un temporal de fred i neu que deixà gruixos considerables als Ports i a les comarques centrals, i un descens molt acusat de les temperatures que portà la neu vora mar al Montgó i al Desert de les Palmes.
El 30 de gener es formava una depressió aïllada en altura (DANA) a les illes Canàries, que retrocedí els dies següents cap a la Península. Al mateix temps arribava una massa d'aire fred d'origen àrtic, que provocà un descens tèrmic considerable amb nevades a la mar Cantàbrica i gruixos de neu destacables.
Mapa 850mb 1-02-2018 18Z, la isoterma de 0º afecta la meitat nord peninsular
El 2 de febrer es formà un tàlveg que acabà abraçant tota la Península i arribà a ajuntar-se amb la DANA situada a les Canàries, configurant una situació d'inestabilitat que permeté que es registraren noves nevades al nord peninsular en cotes baixes mentre continuava el descens generalitzat de les temperatures, que arribà al litoral mediterrani i provocà nevades per damunt dels 800 metres a les serres del Comtat, la Marina, l'Alcoià i la Vall d'Albaida.
Mapa 500mb, 2-02-2018
Altea, Pere Teulaí Benicadell, Juan Salvador Tormo
Millena, M José Ripoll Alcoi, Efe
Els dies 3 i 4 de febrer continuava el temporal de vent, pluja i neu, que afectà de ple la Península amb una persistent entrada d'aire molt fred des de latituds altes. Es registraren importants gruixos de neu als Ports i múltiples incidències en la xarxa viària. A Morella s'acumularen 20 cm i la neu arribava al litoral dèbilment la Desert de les Palmes i enfarinava el Montgó.
Mapa 850mb, 3-02-2018 18Z. La isoterma de 0º arriba al nord d'Àfrica
Les pluges dia 4 foren en general dèbils i les més significatives afectaren els Ports i deixaren entre 15 i 20 l/m². El dia 5 les precipitacions més quantioses es registraren a la Safor, la Vall d'Albaida i l'Alcoià i deixaren al voltant de 10 l/m². El dia 6 va ser el litoral des del nord de Castelló fins a la Marina, que recollia les principals pluges.
Mapa pluja dia 4-02-2018, AVAMET Mapa pluja dia 5-02-2018, AVAMET Mapa pluja dia 6-02-2018, AVAMET
Cocentaina, Xavier Anduix Morella, Joan Amela Fredes, José M Bel El Montgó, Quico Gregal
El dia més fred va ser el 7 de febrer, i les mínimes més baixes arribaren als -8º a Ademús, als -7,3º a Pina de Montalgrao i als -6,2º a Vistabella del Maestrat i a Requena (Casas del Río).
Mapa mínimes dia 7-02-2018, AVAMET
Més llegit
-
Mor un jove de 25 anys en un accident de trànsit greu registrat a l'avinguda del Castell Vell de Castelló
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Detingut un veí de Ceuta per un dels 42 incendis de tendes, barraques i vehicles en una de les nits més violentes
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Ja fa 25 anys de l'11S: el dia que va canviar el món
Més vist
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Informatiu nit
-
11.09.2026 | Està passant
-
Les imatges oficials de les 73 candidates a fallera major de València 2027
Més escoltat
-
11.09.2026 | Cadena de valor
-
11.09.2026 | Les llengües de demà: entre la globalització i els algoritmes
-
12.09.2026 | Els últims '90 minuts'
-
11.09.2026 | Fede Fuster: balanç de l’estiu i reptes del turisme valencià
-
11.09.2026 | La memòria de les cigarreres valencianes
-
11.09.2026 | El partit de la una