Vist el coet Falcon 9
SpaceX llança 53 satèl·lits Starlink més
La coneguda empresa aeroespacial SpaceX va llançar ja fa tres anys la missió Starlink, que té com a objectiu la creació d’una constel·lació de 12.000 satèl·lits per a donar servei d’Internet de banda ampla a una cobertura mundial.
El darrer dijous (21-4-2022) van ser captades les imatges d'una missió de Starlink per una webcam d’Avamet, situada a Sant Mateu (Baix Maestrat) i una altra a l’estació d’Olocau (Camp de Túria) a les 21:47 per Alejandro Gómez i Juan Gómez.
Aquestes imatges corresponen al primer coet reutilitzable Falcon 9, que en aquesta ocasió portava 53 satèl·lits Starlink a l’òrbita terrestre baixa a l’Estació de la Força Espacial de cap Canaveral a Florida. El que es va veure des de Sant Mateu correspon a l'encesa per a desorbitar. També es va captar la reentrada a Olocau, on el deixant en forma de núvol verdós que s’observa és deu al gas que expulsen els retropropulsors per a fer la maniobra d’incorporació.
La primera etapa d’aquest coet, que és la part reutilitzable, va aterrar satisfactòriament en una plataforma al mar. D’aquesta manera, s’han aconseguit reduir els costos i la brossa espacial.
En l'actualitat, s’han llançat més de 2.300 satèl·lits i esperen fer un llançament setmanal perquè veure aquestes imatges serà cada vegada més habitual.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Naix Musacc, plataforma de músics professionals per a impulsar la música valenciana
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics