Tempesta històrica a València
Sols amb el recompte de quatre dies, ja es tracta del mes de maig més plujós de la història a València
El passat dimarts 3 de maig del 2022, es va viure a València un episodi de precipitacions històriques, degudes a un sistema convectiu mesoescalar estàtic que va provocar nombroses inundacions més pròpies de la tardor que no d'aquesta època de l'any.
En el dia pluviomètric (de 07 UTC del dia assenyalat fins a les 07 UTC de l'endemà) es van registrar 172,4 l/m², només hi ha quatre dies que hagen superat aquesta quantitat des que hi ha registres, com mostra el següent gràfic. Com podeu veure, la resta corresponen a la tardor, quan l'aigua de la mar està més càlida i hi ha més energia disponible per a generar fenòmens meteorològics adversos.
Va ploure de manera irregular en les diferents zones de València, com ara a l'estació de Camins al Grau, on es va registrar la màxima precipitació, amb 261,9 l/m²; a l'aeroport 140,1 l/m², molt lluny dels 54,8 l/m² a l'Albufera. El tren de tempestes ens va deixar també una nit tempestuosa en què els llamps van ser els protagonistes. En la següent imatge tenim la precipitació estimada per radar, dins de la ciutat superen els 200 l/m² i la màxima quantitat estimada es va situar al mar, on es van superar els 400, prop del Port de València. Els punts negres ens indiquen els llamps que van impactar en terra, s'estimen un total de 6.000, i el màxim es torna a situar a la mar.
Tan sols amb el recompte de quatre dies, aquest és el mes de maig més pluviós de la història a València, en el qual s'han registrat 232,2 l/m², una xifra que quintuplica la mitjana i supera de llarg a l'antic rècord del maig de 1871 quan van caure 166,7 l/m². I si abans d'aquest episodi ja parlàvem de la primavera més plujosa de la història, ara en l'observatori de València la precipitació acumulada de la primavera climatològica ha sigut de 489 l/m². Pràcticament en dos mesos, ja que tant gener com febrer van ser mesos molt secs, ja s'ha superat la mitjana anual.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
La policia investiga la presumpta agressió d'un jove de 17 anys a una dona de 52 amb un bat de beisbol
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Cinc valencians en la llista de De la Fuente per als pròxims amistosos
-
La primavera comença amb un cap de setmana de pluges a València i Alacant
Més vist
-
L'emoció de Marta Mercader en la Cremà de la falla municipal infantil
-
19.03.2026 | Atrapa'm si pots
-
FOTOGALERIA | L'Ofrena de Carmen Prades, la fallera major de València, en imatges
-
19.03.2026 | La Cremà | Primera part
-
20.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
19.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Segona hora