S'ha vist la Milana al nord de Castelló
Què és la Milana?
És un núvol?
La Milana és el nom que en algunes comarques del nord de Castelló reben els altocúmuls o altoestrats que es formen a sotavent de les muntanyes de l'interior amb el vent de mestral que bufa a les capes mitjanes de la troposfera.
És un tipus de núvol orogràfic que es forma a Castelló i que pot arribar a cobrir el cel de tota la província. No és un núvol baix, tot i estar format per gotetes d'aigua líquida. És un núvol mitjà, que es forma entre 4.000 i 6.000 metres d'altitud normalment.
Aquest núvol està format per gotes d'aigua líquida, en una zona on la temperatura pot estar entre -20 °C i -30 °C. Diem que tenim aigua en estat de subfusió.
El núvol es forma associat a vent fort de mestral, que bufa a les capes mitjanes de la troposfera, en situacions d'estabilitat atmosfèrica, i que es forçat a ondular-se per la presència de les muntanyes. Aquestes ones es desplacen en aquest cas cap a la mar i, si la humitat a aquestes altituds és suficient, s'origina el núvol en forma de làmines superposades, similar al cas dels altocúmuls lenticulars, però en aquest cas de més extensió horitzontal.
Des de l'espai, amb les imatges del satèl·lit Meteosat, es podia observar la seua extensió i la zona d'inici o creació del núvol.
És un núvol de difícil previsió i, una vegada format, és difícil estimar quan es desfarà. Ara bé, és un espectacle al cel, que ens informa d'allò que està passant en aquesta zona de l'atmosfera.
Més llegit
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
L'últim debat de l'estat de la Comunitat Valenciana de la legislatura serà el 28 i 30 de setembre
-
El juí a l'excúpula de Bancaixa per un forat de 750 milions per inversions a Mèxic comença amb la conformitat de diversos acusats
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
García Montalvo (IVIE) alerta de la falta d’habitatge per a l’estudiantat: “No és que el preu siga alt, és que no hi ha places per a llogar”