El fred retarda l'inici de la pol·linització
Les variacions de temperatura causen canvis notables en els nivells de pol·len.
Les variacions notables de temperatura d'aquest inici de primavera, i les precipitacions intermitents primaverals, estan condicionant la pol·linització de les espècies que floreixen per aquestes dates.
L'Associació Valenciana d'Al·lergologia i Immunologia Clínica (AVAIC) fa un seguiment detallat de la concentració dels diferents tipus de pol·len que poden afectar la població. Els al·lergòlegs realitzen diferents tests per a poder saber a quin tipus de pol·len som al·lèrgics, i si som al·lèrgics a més d'un tipus. Cada persona reacciona de manera diferent davant de la mateixa concentració de pol·len i, a més, la reacció pot canviar segons el moment en què es produeix l'exposició, cosa que és coneguda com a sensibilització.
No tots els tipus de pol·len tenen la mateixa capacitat de desencadenar símptomes al·lèrgics. És important que cada persona conega els seus llindars d'activació davant de diferents concentracions, i que se n'estiga informat en cada moment. Podeu trobar informació detallada al web d'AVAIC.
A continuació podem veure informació per a diferents tipus de pol·len, els nivells de probabilitat de desencadenar símptomes al·lèrgics i la seua evolució prevista.
Segons AVAIC, el pol·len de xiprer és un dels més importants en aquests moments. Tot i que està en una fase avançada de pol·linització, encara se'n registren nivells destacables i es preveu que hi haja pujades dels valors els pròxims dies. El plàtan d'ombra pol·linitza entre març i abril, i la seua presència és especialment important a la ciutat de València, on està present a les grans avingudes. El pol·len d'amarantàcies sols és destacable a Alacant, i s'espera que augmente les pròximes setmanes. Pel que fa a les parietàries, es preveu que puge la concentració en les pròximes setmanes, excepte a les zones més seques d'Alacant.
A partir d'ara, i gràcies a la col·laboració amb AVAIC, de manera setmanal al web d'À Punt Mèdia podeu trobar informació dels nivells de concentració de pol·len i l'evolució prevista.
Més llegit
-
Tanquen les platges de Daimús, Xeraco i Tavernes de la Valldigna per un bacteri i una a Orihuela per contaminació residual
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Dos morts i més de 6.500 hectàrees cremades en un incendi a Lleida, que ja està estabilitzat
-
Tellado, nou secretari general del PP, i Muñoz, la portaveu al Congrés