La xifra de municipis amb casos actius de Covid-19 es triplica l'últim mes
Més de cent han registrat positius el cap de setmana passat i València, amb 217 de nous, és la ciutat més afectada.
Fa un mes, deu dies després que acabara l'estat d'alarma i començara la nova normalitat, hi havia 47 municipis a la Comunitat Valenciana amb contagis de Covid-19 diagnosticats en les dues setmanes anteriors. La xifra, ara, ha augmentat a 162 a conseqüència dels diferents rebrots detectats en les últimes setmanes, el que representa vora el 30% dels municipis del territori i triplica els registres de principis de juliol.
Segons les dades per municipis que ha actualitzat la Conselleria de Sanitat, durant l'última quinzena s'han detectat 1.605 casos de coronavirus i més d'un quart del total s'han assignat a la ciutat de València (438), que juntament amb Elx (172) són els dos municipis que acumulen més d'un centenar de casos nous.
Més de cent municipis afectats l'últim cap de setmana
Un total de 107 municipis valencians han sumat nous casos de coronavirus durant l'últim cap de setmana i la ciutat de València, amb 217 positius nous assignats, torna a ser el nucli de població amb més incidència.
Altres set localitats han comptabilitzat més de 10 positius entre el divendres i el dilluns: Elx (43), Alacant (31), Torrent (18), Burjassot (16), Mislata (13), Gandia (12) i Alfafar (10). El ritme de contagis s'accelera a Alacant que, en l'actualització del dia 27, comptava 5 casos nous i en la d'aquest dimarts en té 31.
En les dades s'aprecia un descens del ritme de contagis en algunes localitats afectades per brots. Els casos més evidents són els de Peníscola, que el cap de setmana passat va registrar 30 casos i, aquest, tan sols 8, i el de Gandia, que dimarts passat en va comptabilitzar 28 i, en l'últim balanç de dilluns, tan sols 12.
Més llegit
-
L'aviació israeliana inicia una altra onada de bombardejos contra "el cor" de Teheran
-
Les grans navieres suspenen el pas per l’estret d’Ormuz i desvien les rutes pel conflicte a I'Iran
-
Convulsió en els mercats: la borsa espanyola cau un 2,6% i l'euro retrocedix davant del dòlar
-
Hospitalitzen un treballador després de caure d’un mur de tres metres a Artana
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Zapatero nega que fora el facilitador del rescat de l'aerolínia Plus Ultra: "No, en absolut"
Més vist
-
02.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
01.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Jorge Peris, des de Doha: "Cada 2 o 3 hores sentim el soroll dels projectils"
-
01.03.2026 | Les vostres fotos de l'Oratge
-
01.03.2026 | Informatiu migdia
-
28.02.2026 | Galania de la reina de les festes de Castelló, Magdalena 2026