Xàbia tanca la platja de l'Arenal per contaminació de l'aigua per tercera vegada en un any
L’Ajuntament ha ordenat la convocatòria d'un gabinet de crisi per a buscar una solució a aquests episodis
Prohibit el bany a la platja de l’Arenal de Xàbia. És l’orde que ha emés l’Ajuntament davant el nivell de contaminació que presenten les aigües d’aquesta zona costanera. És la tercera vegada que el consistori es veu obligat a adoptar aquesta decisió en menys d’un any. L’anunci del tancament de la platja arriba poques hores després que un altre consistori, en aquest cas el d’Alcalà de Xivert-Alcossebre que també manté tancada la platja de les Fonts pel mateix motiu.
La policia i la Creu Roja han desallotjat aquest mateix matí els usuaris que hi havia a la platja de l’Arenal de Xàbia, on està hissada la bandera roja per a advertir els banyistes de la prohibició. Segons apunten des de l’Ajuntament, les anàlisis de l’aigua de la mar revelen “un nou episodi de contaminació d’origen desconegut”, com apunten fonts del consistori.
L'alcaldessa, Rosa Cardona, ha ordenat la convocatòria d'un gabinet de crisi per a buscar una solució als episodis de contaminació. Així, s'ha acordat elaborar, com a solució immediata, un pla de mesures d'emergència per a fer cinc analítiques diàries en diferents punts de la zona afectada. A més, el pla inclou el monitoratge de pluvials i tota la xarxa de clavegueram, amb la finalitat de determinar l'origen d'aquest nou episodi de contaminació que ha obligat a tancar la platja de l'Arenal.
Cardona ha remarcat que el “nou govern està compromés a buscar una solució definitiva al problema, perquè és conscient dels efectes que té tant per als turistes com per als comerços i l'hostaleria”. A més, ha informat els portaveus municipals del tancament de la platja i la setmana vinent convocarà una junta de portaveus per a mantindre'ls al dia dels passos que du a terme el gabinet de crisi.
D’altra banda, en el cas de la platja de les Fonts d’Alcossebre s’han detectat “nivells elevats de paràmetres microbiològics en les mostres obtingudes el 19 de juliol”. El consistori ha indicat que quan es determinen els valors aptes per al bany, tornarà a reobrir-se la platja.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places